8,2

  • A la carte-restauranter er inkluderet i all inclusive
  • Stort udvalg af aktiviteter
  • Voksenhotel 16+

Dette voksenhotel Meraki Resort er et stilfuldt, afslappet og moderne resort, hvor du ikke vil mangle noget under dit ophold. Beliggende lige ved stranden og med et bredt udvalg af restauranter, barer, aktiviteter og svømmefaciliteter, vil du føle dig hjemme her. Et 4-stjernet resort med 5-stjernet service, hvad mere kan man ønske sig?

Hotel Meraki Resort har flere moderne, rummelige værelser, der alle er unikke på hver deres måde. Værelserne er udstyret med luksus faciliteter og har en smuk udsigt over haven, poolen eller havet. Vil du vælge et romantisk dobbeltværelse med din partner eller hellere et værelse med plads til dine bedste venner? Resortet er et sandt kulinarisk paradis; med 8 restauranter og 8 barer vil du spise og drikke varieret under hele din ferie. Flere restauranter, både indendørs og udendørs, tilbyder retter fra køkkener fra hele verden. Spiser du asiatisk, græsk eller italiensk i aften? Dette er også det rette sted til en lækker drink; bestil en cocktail i poolbaren, strandbaren eller sportsbaren.

Resortet har ikke mindre end 2 swimmingpools og 4 strande. Det betyder, at der er masser af muligheder for at tage en forfriskende dukkert på en varm egyptisk sommerdag. Sportsentusiaster vil også have det sjovt. Meraki resort tilbyder forskellige (sports)aktiviteter. Spil en omgang beachvolleyball eller fodbold med dine venner, eller test din kondition under vandaerobic. Foretrækker du lidt afslapning? Wellnesscentret har en dejlig sauna, jacuzzi og dampbad, eller forkæler du dig selv med en afslappende massage?

Værelsestype

Dobbeltværelse almen delvis havudsigt (Gyspster SSV)
for 2 personer
Dobbeltværelse almen havudsigt (Gypster SV)
for 2 personer
Dobbeltværelse Deluxe haveudsigt
for 2 til 3 personer
Dobbeltværelse Deluxe havudsigt
for 2 til 3 personer
Dobbeltværelse havesiden almen (Gypster GV)
for 2 personer
  • størrelse ca. 27m²
  • 1 x dobbeltseng
  • kaffemaskine
  • elkedel
  • minibar
  • tv (satellit-tv)
  • telefon
  • aircondition, siddehjørne
  • badeværelse med: brusebad, hårtørrer
Dobbeltværelse havesiden økonomi
for 2 personer
  • størrelse ca. 20m²
  • 1 x dobbeltseng
  • kaffemaskine
  • elkedel
  • minibar
  • tv (satellit-tv)
  • telefon
  • aircondition, siddehjørne
  • badeværelse med: brusebad, hårtørrer
Dobbeltværelse havesiden standard
for 2 til 3 personer
  • 1 x enkeltseng
  • 1 x dobbeltseng
  • kaffemaskine
  • elkedel
  • minibar
  • tv (satellit-tv)
  • telefon
  • aircondition, siddehjørne
  • badeværelse med: brusebad, hårtørrer
Dobbeltværelse standard type delvis havudsigt
for 2 til 3 personer
Enkeltværelse begrænset havudsigt
for 1 person

Faciliteter

Generelt
  • Officiel klassifikation: 4 stjerner
  • samlet antal værelser: 270
  • samlet antal etager: 2
  • reception (er åben 24 timer i døgnet)
  • safetybox (på værelset)
  • roomservice
  • trådløst internet internet på fællesarealer (gratis), på værelset (gratis), i receptionen (gratis)
  • sengelinned inkluderet
  • håndklæder inkluderet
  • bagageopbevaring
  • vaskeriservice
  • rengøring af værelset 1 gang pr. dag
  • kæledyr ikke tilladt
  • trådløst internet på offentlige områder: gratis
  • trådløst internet på værelset: gratis
  • wi-fi i reception: gratis
  • aircondition: inkluderet i lejeprisen
Restaurant
  • spisesteder: restaurant (antal: 8), international restaurant, arabisk restaurant, asiatisk restaurant, græsk restaurant, pizzaria, fiskerestaurant (mod betaling), snackbar (mænd skal bære lange bukser ved middagen)
  • barer: bar antal: 8, kaffehjørne
Pools
  • udendørs swimmingpool (antal: 3)
Sport & underholdning
  • tennisbane (antal: 2) (udendørs)
  • vandsport: ikke-motoriseret: windsurfing
Wellness
  • fitnessrum

Forplejning

 

All Inclusive

Nyt all inclusive koncept, hvor alle måltider er a la carte.  Reservering anbefales ved alle måltider. Der er i alt 7 restauranter og 5 barer på resortet.

* Morgenmad kl. 7:00-10:30

* Sen morgenmad kl. 10:30-12:00

* Frokost kl. 12:30-17:00 , 13:00-15:00 , 12:00-22:00.

* Aftensmad kl. 18:30-22:30

* All night snacks kl. 22:30-7:00

* Snacks i pool-, strand- og sportsbaren kl. 13:00-17:00

* Alkoholfrie drikkevarer døgnet rundt (lokale og mærkevarer)

* Alkoholiske drikkevarer kl. 10:00-02:00. (Mod gebyr uden for dette tidsrum)

8.2
Baseret på 32 anmeldelser

{N} Gæsters anmeldelser

 
7.9
Review title
7.9
Review title

Anmeldelser

8,2
Baseret på 32 anmeldelser

100% ægte gæsteoplevelser

Retningslinjer for gæsteanmeldelser

For at holde bedømmelsesscore og anmeldelser relevante for din kommende rejse, arkivierer vi anmeldelser, der er ældre end 36 måneder.

Det er kun gæster, der har booket gennem Sunweb Group og har opholdt sig på det pågældende overnatningssted, der kan skrive en anmeldelse. Vi inviterer disse kunder til at give en anmeldelse via e-mail, når de er kommet hjem fra deres ferie. Hvis en kunde ønsker at skrive en anonym anmeldelse, kontrolleres detaljerne (som f.eks. bookingnummer, bookingdetaljer) og er kendt af Sunweb Group.

Uanset om det er en negativ eller positiv anmeldelse, vil vi offentliggøre alle anmeldelser i fuld længde så hurtigt som muligt efter, at de er blevet modereret til at overholde Sunweb Groups retningslinjer.

Retningslinjer og standarder for anmeldelser

Disse retningslinjer og standarder har til formål at sørge for at holde indholdet på Sunweb Groups mærker relevante og familievenlige uden at begrænse ytringen af stærke meninger. Disse gælder også uanset stemningen i anmeldelsen. Anmeldelser der indeholder skældsord eller beviste usandheder, vil ikke blive offentliggjort

Anmeldelserne skal være relateret til opholdet. De mest nyttige anmeldelser er detaljerede og hjælper andre med at træffe bedre beslutninger. Der må ikke indgå politiske, etiske eller religiøse kommentarer. Reklameindhold vil blive fjernet.

Alt indhold skal være ægte og unikt for gæsten. Anmeldelser er mest værdifulde, når de er originale og uvildige. Dit bidrag skal være dit eget.

Respekter andres privatliv. Sunweb Group vil sørge for at skjule e-mailadresser, telefonnumre, hjemmesider, konti på sociale medier og andre lignende oplysninger. 

De holdninger, der kommer til udtryk i anmeldelserne, er Sunweb Groups kunders holdninger. Sunweb Group påtager sig ikke ansvar for eventuelle anmeldelser eller svar.

Mest bestilt af: Med partner
8,4
Beliggenhed
1
Børnefaciliteter
8,3
Faciliteter
7,8
Hotellet
8,7
Personale
8,2
Pris ift. kvalitet
8,1
Samlet vurdering af ferien
8,5
Rengøring

Gæsters anmeldelser

Rejsetype
Vis kun anmeldelser på dansk

100% ægte gæsteoplevelser

Retningslinjer for gæsteanmeldelser

For at holde bedømmelsesscore og anmeldelser relevante for din kommende rejse, arkivierer vi anmeldelser, der er ældre end 36 måneder.

Det er kun gæster, der har booket gennem Sunweb Group og har opholdt sig på det pågældende overnatningssted, der kan skrive en anmeldelse. Vi inviterer disse kunder til at give en anmeldelse via e-mail, når de er kommet hjem fra deres ferie. Hvis en kunde ønsker at skrive en anonym anmeldelse, kontrolleres detaljerne (som f.eks. bookingnummer, bookingdetaljer) og er kendt af Sunweb Group.

Uanset om det er en negativ eller positiv anmeldelse, vil vi offentliggøre alle anmeldelser i fuld længde så hurtigt som muligt efter, at de er blevet modereret til at overholde Sunweb Groups retningslinjer.

Retningslinjer og standarder for anmeldelser

Disse retningslinjer og standarder har til formål at sørge for at holde indholdet på Sunweb Groups mærker relevante og familievenlige uden at begrænse ytringen af stærke meninger. Disse gælder også uanset stemningen i anmeldelsen. Anmeldelser der indeholder skældsord eller beviste usandheder, vil ikke blive offentliggjort

Anmeldelserne skal være relateret til opholdet. De mest nyttige anmeldelser er detaljerede og hjælper andre med at træffe bedre beslutninger. Der må ikke indgå politiske, etiske eller religiøse kommentarer. Reklameindhold vil blive fjernet.

Alt indhold skal være ægte og unikt for gæsten. Anmeldelser er mest værdifulde, når de er originale og uvildige. Dit bidrag skal være dit eget.

Respekter andres privatliv. Sunweb Group vil sørge for at skjule e-mailadresser, telefonnumre, hjemmesider, konti på sociale medier og andre lignende oplysninger. 

De holdninger, der kommer til udtryk i anmeldelserne, er Sunweb Groups kunders holdninger. Sunweb Group påtager sig ikke ansvar for eventuelle anmeldelser eller svar.

Destination

Rodehavet

Opdag Rødehavet

Omgivelser

Beliggenhed
Afstand til lufthavn ca. 11,2 kilometer
Afstand til havnen ca. 6 kilometer
Afstand til pengeautomat (på indkvarteringen)
Bemærk

* Hotellet er tilgængeligt for personer på 16 år og derover.

* Der afholdes fester hver dag, forskellige steder på feriestedet. Festerne er fra kl. 22.00-1.00, og tre dage om ugen er der en afterparty indtil kl. 3 om natten. Om sommeren varer festerne en time længere, nemlig fra kl. 22.00 - 02.00, og tre dage om ugen fortsætter afterpartyet til kl. 4.00.

* Det er ikke tilladt at have badetøj, shorts, toppe eller åbne sko på i restauranterne. I lobbyen er det ikke tilladt at have badetøj på.

Transport

Vi flyver direkte til Hurghada og flyvningen tager ca. 5 timer. Ved ankomsten til lufthavnen mødes du af en lokal repræsentant for Sunweb.

FLYTIDER

I de fleste tilfælde vil du kunne se flytiderne, når du bestiller online. Hvis afgangstiderne ikke bliver vist, er de endnu ikke kendt af os. Alle offentliggjorte flytider kan ændres uden forbehold.

TRANSFER

Transfer er ikke inkluderet i rejsens pris. Det er muligt at tilkøbe transfer ved bestilling af rejsen.

* Transfertiden til Hurghada er ca. 30 - 60 min.

* Transfertiden til El Gouna er ca. 50 – 90 min.

* Transfertiden til Makadi Bay er ca. 50 - 90 min.

Vi bestræber os på at overholde oplyste transfertider, men trafik og mange hotelstop kan forlænge transfertiden.

REJSEDOKUMENTER

Du vil modtage rejsedokumenter med flyplanen senest 1 uge før afrejsen. Disse skal udprintes og medbringes i lufthavnen til check-in.

Bemærk venligst: Fornavn og efternavn skal staves som angivet i dit pas. Det er ikke længere nødvendigt at indtaste mellemnavne, og vi frabeder derfor, at du indtaster dit mellemnavn. Hvis dit navn er stavet forkert, kan det give problemer ved check-in og kan medføre boardingafvisning. Det er altid dit eget ansvar at tjekke, at dit fornavn og efternavn er stavet som angivet i dit pas.

VISUM
Når du rejser til Rødehavet i Egypten, skal du have et visum. Du kan læse mere om visumreglerne her:  VISUM TIL EGYPTEN
Information Egypten

Hovedstad:
Hovedstaden i Egypten er Cairo.

Sprog:
Egyptens officielle sprog er arabisk. I turistområderne tales ofte engelsk, tysk og/eller fransk.

Tidsforskel:
Egypten skifter til sommer- og vintertid. Dette sker ikke samtidigt med at vi skifter til sommertid i Danmark. I slutningen af april skifter Egypten til sommertid. I slutningen af august skiftes der til vintertid.

Valuta:
Den egyptiske valuta kaldes pund. Mange steder kan du også benytte euro eller amerikanske dollars. I de fleste turistområder accepteres de mest almindelige kreditkort, og der findes også hæveautomater, disse er dog jævnligt ude af drift.

BEMÆRK: De egyptiske banker accepterer ikke danske kroner mere, så du kan ikke bruge danske penge som betalingsmiddel nogen steder i Egypten. Medbring euro eller dollars hvis du ønsker at veksle lokalt.

Mange forretninger i udlandet tilbyder at tage imod betaling i danske kroner. Det betyder, at du nogle steder kan betale i danske kroner, når du betaler med dit Visa/Dankort, MasterCard eller Maestro i udlandet. Du skal dog være opmærksom på, at vekselkursen meget sjældent er i din fordel.

Religion:
I Egypten er ca. 90% af befolkningen muslimer, og religion spiller en stor rolle i de lokale egypters daglige liv. På feriedestinationerne ved Rødehavet vil du ikke mærke meget til dette, men tager du på udflugt til Luxor eller Cairo, anbefaler vi, at du bærer passende tøj. Sørg for at skuldre og knæ er tildækket.

Ramadan:
Ramadanen spiller en vigtig rolle i Egypten. Selv om det ikke er alt, der holder lukket i turistområderne, er det noget, man skal tage højde for. Datoerne for afholdelse af Ramadan afhænger af månekalenderen.

Specialbagage:
Hvis du ønsker at medbringe specielbagage, kan du angive dette i 'Trin 1' din online booking. Har du angivet dette, kontakter vi dig efter din bestilling, for at arrangere nærmere. Eksempler på specielbagage kan være: kitesurfing udstyr, dykkerudstyr, golfudstyr, cykel, surfbræt, musikinstrumenter og fiskeriudstyr.

Bemærk, at din specielbagage ikke altid kan medtages i den normale transfer. I nogle tilfælde opkræves et ekstra gebyr for at medtage specialbagage i normal transfer. Dykkerudstyr kan medbringes i normal transfer, uden ekstra omkostninger. I visse tilfælde kan en specialtransfer være nødvendigt. Omkostninger forbundet ved dette, er for egen regning. Når du har angivet specielbagage i din online booking, vil vi efterfølgende gennemgå mulighederne for transfer.

Bemærk venligst, at en drone er strengt forbudt at medbringe i Egypten. Hvis du gør det, skal dronen efterlades i lufthavnen.

Strøm:
I Egypten bruger man 220 volt som i Danmark, stikhullerne er dog ofte smallere end i Danmark, og det kan derfor være nødvenligt med en adapter.

Pas og visum:
Du skal have visum, når du tager på ferie til Hurghada og Marsa Alam.

Du kan købe et visum på flere måder:
1.Direkte når du foretager reservationen eller gennem Sunwebs kontaktcenter. Du vil modtage en voucher sammen med dine rejsedokumenter, som du skal aflevere til den lokale Sunweb-repræsentant ved ankomsten til lufthavnen i Egypten. Det koster 230 DKK.
2.Via bankskranken i lufthavnen (koster ca. 27 USD + skat. Denne pris kan ændres af myndighederne). Ventetiden kan være lang her. Det anbefales at have kontanter med sig.
Du kommer ofte hurtigere igennem, hvis visummet allerede er købt på forhånd. Du slipper også for at skulle håndtere svingende valutakurser og behøver ikke længere at have kontanter i lommen, når du rejser. Prisen inkluderer den service, der leveres, så alt er ordnet for dig både online og i lufthavnen. Priserne hos lokale visumudbydere kan variere i forhold til vores pris. Vi har ingen kontrol over dette, da valutakurserne kan svinge.
Der udleveres et "indrejsekort" på flyet, som skal udfyldes, inden man passerer gennem tolden. Dette er uafhængigt af visummet.
* Denne type visum er gyldigt i 30 dage fra ankomstdagen. Så snart man forlader landet igen, er visummet ugyldigt.
* Hvis du ønsker at opholde dig i Egypten i 30 dage eller mere, skal du ansøge om visum på den egyptiske ambassade.
* Er du ikke dansk statsborger? Så kan du henvende dig til din ambassade eller dit konsulat for at få flere oplysninger.

Bemærk venligst, at rejsende til Sharm el Sheikh kan ofte nøjes med et Sinai Only-visum, der fås gratis i lufthavnen ved ankomst og blot er et indrejsestempel. Med et Sinai Only-visum har du kun tilladelse til at opholde dig i og omkring Sharm el Sheikh by og Dahab samt den omkringliggende ørken (udflugter som alm. Dykning, snorkling, quad bikes og beduinaftener kan godt gennemføres). Visummet gælder i 15 dage. Hvis du ønsker at tage på udflugt til Cairo eller Luxor, skal du dog købe et visum til Egypten til ca. 230 DKK pr. person.

Dit pas skal være gyldigt i 6 måneder efter din hjemrejsedato. Alle uanset nationalitet og alder skal have eget pas ved indrejse i Egypten inkl. babyer.

Mad og drikke:
Det egyptiske køkken kombinerer flere forskellige køkkener. Både persiske, græske, franske, tyrkiske og italienske påvirkninger kan findes i de egyptiske retter. I Egypten finder du en masse falafel, en ret lavet af kikærter, der serveres i pitabrød. Det er lækkert med en yoghurt/ hvidløgssauce til! Linsesuppe er også regelmæssigt på menuen. Egypterne har også en sød tand. De drikker sød te og kaffe. Efter måltidet eller i løbet af en afslappende aften ryges ofte en sisha (vandpibe).
Hotellets/lejlighedens restauranter serverer ofte primært buffetretter af international karakter.
Vandet i Egypten er ikke som det, du er vant til i Danmark. Det anbefales ikke at drikke vand fra hanen. Det er bedst at købe vand på flaske i supermarkedet eller på indkvarteringen.
Kød i Egypten er halal.

Drikkepenge:
Bakshish er det egyptiske ord for drikkepenge, og det er normalt at lægge ca. 10% i drikkepenge. Det er meget normalt at give drikkepenge til både tjeneren, receptionisten, rengøringspersonalet, barmanden, piccolo, buschaufføren og mange andre.

Bemærk at service tax ikke er drikkepenge, men en pålagt skat fra regeringen.

Åbningstider:  
Forretningerne er almindeligvis åbne fra kl. 9 – 13 og fra 17-22, og i turistområderne holdes der sjældent lukket midt på dagen. Det er ikke ualmindeligt at visse forretninger holder lukket fredag og lørdag.

Helligdage:
* Kroptisk jul (fejres kun af det koptiske folk): 7. januar
* Sinai befrielsesdag: 25. april
* Arbejdernes dag: 1. maj
* Ramadan: Datoer varierer fra år til år
* Dag for evakuering af Suez-kanalen: 18. juni
* Revolutionsdag: 23. juli
* Offerfest: 30. juli - 3. august
* Forsvarets dag: 6. oktober
* Suez-dagen: 24. oktober
* Sejrsdag: 23. december

Mobiltelefoni:  
Hvis du har udenlandstelefoni i dit abonnement, kan du bruge din telefon i Egypten. Da telefontaksterne er høje, kan det dog anbefales at begrænse brug af mobiltelefonen.

Wifi:

En del af vores hoteller tilbyder wi-fi på hele eller i dele af hotellets område. Du skal dog være opmærksom på, at kvaliteten svinger meget. Forbindelserne kan specielt være besværlige i perioder, hvor der er mange gæster på de enkelte hoteller og resorts.

Er du afhængig af en internetforbindelse fx i forbindelse med arbejde, anbefaler vi, at du på hotellet tilkøber efter en fast forbindelse, hvis dette er muligt. Alternativt kan du et lokalt datakort for et mindre beløb.

Vaccination:
Du kan finde ajourførte oplysninger om vaccinationer på: https://www.sikkerrejse.dk/vaccinationer/egypten/

Sundhed:
De fleste hoteller har en læge tilknyttet, som ofte har en tilkaldevagt 24 timer i døgnet. Enkelte læger holder ofte også rådgivningstimer på hotellet. Apoteker kan genkendes ved ordet "pharmacy". 

Nødstilfælde:
Hvis du får brug for politiet under din ferie, skal du ringe 122 og ved brand ringes 180. Får du brug for en ambulance, skal du ringe 123.

Læs mere om Egypten
Vælg værelsestype

Rejsende

Vælg antal rejsende og husk at indele dem på deres respektive værelser.
Vælg lufthavn

Fejl

Der er sket en fejl

Vi beklager meget..

Det ligner, at noget er gået galt i vores ende. Vi håber på din tålmodighed, mens vi fikser problemet. Tilføj i mellemtiden indkvarteringen til dine favoriter og kom tilbage lidt senere!

Valg af forskellige lufthavne

Du har valgt et fly med afrejse fra {DEPARTURE_AIRPORT} med hjemrejse til {ARRIVAL_AIRPORT}.