6,9
Fantastisk

  • Gåafstand til stranden
  • Afslapning ved poolen
  • God beliggenhed nær restauranter og barer

Hotel Oba Star er et nyere Ultra All Inclusive hotel, beliggende i Oba, øst for Alanya. Området byder på et fint udvalg af butikker og restauranter, og shopping centret Alanyum, hvor du finder et godt udvalg af eksklusive butikker, ligger i gåafstand fra hotellet. Oba Star er pænt og moderne indrettet, og her findes et godt poolområde, et wellnesscenter til selvforkælelse og et fitnessrum for dem, der skal holde formen ved lige under ferien. Få minutters gang fra Oba Star ligger den populære strand, Øststranden. Hotellet er meget populært blandt skandinaviske gæster.

Værelsestype

Dobbeltværelse almen
for 2 til 3 personer
  • størrelse ca. 22m²
  • balkon med udendørs møbler: bord
  • minibar (opfyldt (1 gang en gang): vand, læskedrikke)
  • tv (fladskærm, satellit-tv, hollandske kanal(er))
  • telefon
  • aircondition (kan justeres: hele dagen)
  • badeværelse med: bad eller brusebad, toilet, hårtørrer
Dobbeltværelse kategori I økonomi
for 2 personer
  • fransk balkon
  • minibar (opfyldt (1 gang en gang): vand, læskedrikke)
  • tv (fladskærm, satellit-tv, hollandske kanal(er))
  • telefon
  • aircondition (kan justeres: hele dagen)
  • badeværelse med: bad eller brusebad, toilet, hårtørrer
Enkeltværelse almen
for 1 person
  • balkon med udendørs møbler (gratis): bord
  • minibar (opfyldt (1 gang en gang): vand, læskedrikke)
  • tv (fladskærm, satellit-tv, hollandske kanal(er))
  • telefon
  • aircondition (kan justeres: hele dagen)
  • badeværelse med: bad eller brusebad, toilet, hårtørrer
Enkeltværelse økonomi
for 1 person
  • fransk balkon
  • minibar (opfyldt (1 gang en gang): vand, læskedrikke)
  • tv (fladskærm, satellit-tv, hollandske kanal(er))
  • telefon
  • aircondition (kan justeres: hele dagen)
  • badeværelse med: bad eller brusebad, toilet, hårtørrer

Faciliteter

Generelt
  • reception (er åben 24 timer i døgnet)
  • elevator (antal: 5)
  • spisesteder: restaurant
  • barer: lobbybar, poolbar
  • roomservice (mod betaling)
  • handicapvenlige værelser (på forespørgsel)
  • faciliteter for handicappade (tilgængelig med kørestol, handicapvenligt badeværelse)
  • trådløst internet internet på fællesarealer (gratis), på værelset (gratis), i receptionen (gratis)
  • sengelinned inkluderet skiftes 3 gange pr. uge
  • håndklæder inkluderet skiftes 3 gange pr. uge
  • tæpper
  • vaskeriservice (vaskeriservice: på indkvarteringen)
  • vekselkontor (på indkvarteringen)
  • rengøring af værelset 7 gange om ugen
  • kæledyr ikke tilladt
  • safetybox på værelset: gratis
  • aircondition: inkluderet i lejeprisen
  • håndklædeservice: gratis
  • babyseng: for alle gæster alder op til 1 (inkl.) år gratis
Restaurant
  • spisesteder: restaurant
  • barer: lobbybar, poolbar
For børn
  • babyseng
  • barnestol
Pools
  • håndklæder inkluderet
  • børnepool(separat)
  • udendørs swimmingpool (antal: 2)(ferskvand, liggestole (gratis) , parasol (gratis) )
Sport & underholdning
  • dart (gratis)
  • bordtennis (gratis)
  • underholdning
Wellness
  • wellness/spa (gratis adgang)inkluderer: sauna
  • hamam (gratis adgang)
  • urte dampbad
  • fitnessrum
  • massage (mod betaling)

Forplejning

Ultra all Inclusive

Alle måltider serveres som buffet

* Morgenmad kl. 07:00 - 09:30
* Sen morgenmad kl. 08:30 - 10:00
* Snacks kl. 11:00 - 18:00
* Kaffe og kage kl. 11:00 - 18:00
* Frokost kl. 12:30 - 14:00
* Is kl. 15:00 - 16:00 (2 gange ugentligt)
* Tyrkiske snacks kl. 15:00 - 17:00
* Aftensmad kl. 19:00 - 21:00
* Sen aftensmad kl. 23:30 - 00:30
* Midnatssnacks kl. 01:00 - 06:00
* Lokale alkoholiske og alkoholfrie drikkevarer 24 timer i døgnet
* Importerede alkoholiske  drikkevarer, visse cocktails, frisk appelsinjuice og tyrkisk kaffe mod tillægsgebyr
* Minibaren er fyldt med vand og sodavand ved ankomst og genopfyldes ikke

6.9
Fantastisk
Baseret på 101 anmeldelser

{N} Gæsters anmeldelser

 
7.9
Review title
7.9
Review title

Anmeldelser

6,9
Fantastisk Baseret på 101 anmeldelser

100% ægte gæsteoplevelser

Retningslinjer for gæsteanmeldelser

For at holde bedømmelsesscore og anmeldelser relevante for din kommende rejse, arkivierer vi anmeldelser, der er ældre end 36 måneder.

Det er kun gæster, der har booket gennem Sunweb Group og har opholdt sig på det pågældende overnatningssted, der kan skrive en anmeldelse. Vi inviterer disse kunder til at give en anmeldelse via e-mail, når de er kommet hjem fra deres ferie. Hvis en kunde ønsker at skrive en anonym anmeldelse, kontrolleres detaljerne (som f.eks. bookingnummer, bookingdetaljer) og er kendt af Sunweb Group.

Uanset om det er en negativ eller positiv anmeldelse, vil vi offentliggøre alle anmeldelser i fuld længde så hurtigt som muligt efter, at de er blevet modereret til at overholde Sunweb Groups retningslinjer.

Retningslinjer og standarder for anmeldelser

Disse retningslinjer og standarder har til formål at sørge for at holde indholdet på Sunweb Groups mærker relevante og familievenlige uden at begrænse ytringen af stærke meninger. Disse gælder også uanset stemningen i anmeldelsen. Anmeldelser der indeholder skældsord eller beviste usandheder, vil ikke blive offentliggjort

Anmeldelserne skal være relateret til opholdet. De mest nyttige anmeldelser er detaljerede og hjælper andre med at træffe bedre beslutninger. Der må ikke indgå politiske, etiske eller religiøse kommentarer. Reklameindhold vil blive fjernet.

Alt indhold skal være ægte og unikt for gæsten. Anmeldelser er mest værdifulde, når de er originale og uvildige. Dit bidrag skal være dit eget.

Respekter andres privatliv. Sunweb Group vil sørge for at skjule e-mailadresser, telefonnumre, hjemmesider, konti på sociale medier og andre lignende oplysninger. 

De holdninger, der kommer til udtryk i anmeldelserne, er Sunweb Groups kunders holdninger. Sunweb Group påtager sig ikke ansvar for eventuelle anmeldelser eller svar.

Mest bestilt af: Med partner
Fantastisk
Godt
Middel
Under middel
Utilfredsstillende
8,1
Beliggenhed
4,6
Børnevenlighed
6,6
Faciliteter
5,9
Værelse / lejlighed
7,7
Service / gæstfrihed
6,9
Valuta for pengene
6,6
Indkvartering generelt
6,6
Rengøring

Gæsters anmeldelser

Rejsetype
Vis kun anmeldelser på dansk

100% ægte gæsteoplevelser

Retningslinjer for gæsteanmeldelser

For at holde bedømmelsesscore og anmeldelser relevante for din kommende rejse, arkivierer vi anmeldelser, der er ældre end 36 måneder.

Det er kun gæster, der har booket gennem Sunweb Group og har opholdt sig på det pågældende overnatningssted, der kan skrive en anmeldelse. Vi inviterer disse kunder til at give en anmeldelse via e-mail, når de er kommet hjem fra deres ferie. Hvis en kunde ønsker at skrive en anonym anmeldelse, kontrolleres detaljerne (som f.eks. bookingnummer, bookingdetaljer) og er kendt af Sunweb Group.

Uanset om det er en negativ eller positiv anmeldelse, vil vi offentliggøre alle anmeldelser i fuld længde så hurtigt som muligt efter, at de er blevet modereret til at overholde Sunweb Groups retningslinjer.

Retningslinjer og standarder for anmeldelser

Disse retningslinjer og standarder har til formål at sørge for at holde indholdet på Sunweb Groups mærker relevante og familievenlige uden at begrænse ytringen af stærke meninger. Disse gælder også uanset stemningen i anmeldelsen. Anmeldelser der indeholder skældsord eller beviste usandheder, vil ikke blive offentliggjort

Anmeldelserne skal være relateret til opholdet. De mest nyttige anmeldelser er detaljerede og hjælper andre med at træffe bedre beslutninger. Der må ikke indgå politiske, etiske eller religiøse kommentarer. Reklameindhold vil blive fjernet.

Alt indhold skal være ægte og unikt for gæsten. Anmeldelser er mest værdifulde, når de er originale og uvildige. Dit bidrag skal være dit eget.

Respekter andres privatliv. Sunweb Group vil sørge for at skjule e-mailadresser, telefonnumre, hjemmesider, konti på sociale medier og andre lignende oplysninger. 

De holdninger, der kommer til udtryk i anmeldelserne, er Sunweb Groups kunders holdninger. Sunweb Group påtager sig ikke ansvar for eventuelle anmeldelser eller svar.

Destination

Tyrkiets sydkyst

Opdag Tyrkiets sydkyst

Omgivelser

Beliggenhed
Afstand til stranden ca. 100 meter: cleopatra beach: ca. 5 kilometer (sandstrand, liggestole (mod betaling) , parasol (mod betaling) )
Afstand til centrum: alanya: ca. 2,5 kilometer
Afstand til bargaden ca. 2,5 kilometer
Afstand til nærmeste butikker ca. 10 meter
Nærmeste restaurant ca. 10 meter
Nærmeste apotek ca. 100 meter
Dolmus ( til centrum)
Bemærk
  • Der er gratis håndklædeservice på stranden.
  • Værelserne er små, og pladsen er derfor trang, hvis der også indkvarteres en baby med babyseng.
Transport

Vi flyver direkte til lufthavnen i Antalya. Vi flyver også til Gazipaza Lufthavn. Begge flyvninger tager omkring 3 timer og 40 minutter. Ved ankomsten til lufthavnen mødes du af guiden eller en lokal repræsentant for Sunweb.

Flytider

I de fleste tilfælde vil du kunne se flytiderne, når du bestiller online. Hvis afgangstiderne ikke bliver vist, er de endnu ikke kendt af os. Alle offentliggjorte flytider kan ændres uden forbehold.

Transfer

Transfer er ikke inkluderet i rejsens pris. Det er muligt at tilkøbe transfer ved bestilling af rejse.

Fra Antalya Lufthavn:

Antalya Lara - 30 til 90 minutter

Antalya Kundu - 30 til 95 minutter

Antalya - 30 til 95 minutter

Belek - 45 til 120 minutter

Side - 60 til 120 minutter

Kemer - 90 til 150 minutter

Alanya - 120 til 240 minutter

Fra Gazipasa lufthavn:

* Alanya - ca. 60 - 120 minutter

* Side - ca. 120 - 240 minutter

Vi bestræber os på at overholde oplyste transfertider, men trafik og mange hotelstop kan forlænge transfertiden. Vær opmærksom på, at der på nogle transferture bliver holdt en pause på ca. en halv time. I nogle tilfælde vil bussen blive låst under denne pause, og alle gæster skal derfor forlade bussen.

Information Tyrkiet

Hovedstad:
Hovedstaden hedder Ankara.

Tidsforskel:
Tyrkiet er én time foran Danmark, når det er sommertid i Danmark. Når vi har vintertid i Danmark er Tyrkiet 2 timer foran.

Sprog:
Det officielle sprog er tyrkisk. I turistbranchen og storbyerne taler de fleste engelsk eller tysk.

Valuta:
Den lokale valuta er Tyrkiske Lira (TL). De fleste steder kan du også betale med Euro, dog ikke altid til den mest fordelagtige kurs. Bemærk at foruden det hævegebyr, som betales til din danske bank, betales også et hævegebyr på ca. 5% til den tyrkiske bank.

Ramadan:
Ramadanen er en vigtig højtid i Tyrkiet, og mange butikker og restauranter vil holde lukket i perioden. Dette gælder dog ikke altid i de turistede områder.

Drikkepenge:
I Tyrkiet er det kutyme at give drikkepenge til ansatte i servicebranchen. Lønningerne i servicebranchen er lave, og de ansatte i servicefag lever delvist af deres drikkepenge. Rejsens pris inkluderer ikke drikkepenge, da det er et individuelt anliggende, og drikkepengesystemet er en del af den kultur, som du vælger at besøge. Vi opfordrer til, at du følger og respekterer denne skik og giver drikkepenge til ansatte i servicefag, så som tjenere, rengøringspersonale, taxachauffører, lokalguider osv. På hoteller, restauranter, cafeer osv. forventes det, at du giver ca. 10 % af regningens pris i drikkepenge. Bemærk, at der enkelte steder er lagt en ”service charge” på regningen, i så tilfælde forventes du ikke at give yderligere drikkepenge.

Elektricitet:
I Tyrkiet benyttes 220 Volt som i Danmark. Det kan anbefales at medbringe adapter til elektriske apparater med trebenet stik, da stikdåserne i Tyrkiet kun er til to ben.

Mad og drikke:
Det tyrkiske køkken er alsidigt og internationalt. Hotellerne tilbyder ofte retter i buffetform med et internationalt præg. Tyrkiet er bedst kendt for sine kebab-sandwiches. Hvis du kan lide søde sager, kan nu nyde en kop tyrkisk te eventuelt med et lækkert stykke baklava til.

Vi anbefaler, at du kun drikker vand fra flaske og aldrig fra hanen, og at du er varsom med isterninger, med mindre disse er lavet på kildevand.

Mobiltelefon:
En dansk mobil virker som udgangspunkt også i Tyrkiet. Tjek eventuelt for en sikkerheds skyld med din telefonudbyder, om du er tilmeldt udlandstelefoni. Vær varsom med brug af dataroaming, da dette er meget dyrt på et dansk abbonement i Tyrkiet. Det kan ofte betale sig at købe et telefonkort i Tyrkiet, hvis du gerne vil ringe hjem i løbet af ferien.

Transport:
Det er nemt og billigt at komme rundt med de lokale minibusser, ”dolmus”. Der står i forruden, hvor bussen kører til, og når du rækker hånden ud, stopper bussen. Du betaler blot, inden du stiger af. Bussen stopper hvor som helst på ruten. De offentlige busser, der kører mellem byerne, er af høj kvalitet og til meget rimelige priser. Desuden er det stadig billigere at køre i taxa i Tyrkiet end i Danmark, men det anbefales at aftale en fast pris inden turens start.

Helligdage:

* Børnenes dag den 23/4

* Atatürk mindedag, ungdoms- og sportsdag den 19/5

* Sejrsdag den 30/8

* Republikkens dag den 29/10

* Fejring efter Ramadanen

Pas & visum:
Danske statsborgere behøver ikke visum i forbindelse med rejser under tre måneders varighed til Tyrkiet. Dit pas skal være gyldigt mindst 150 dage (ca. fem måneder) ved indrejse. Rejser du eller en af dine rejsefæller på fremmedpas eller på pas fra tredje land, beder vi dig venligst kontakte den tyrkiske ambassade vedrørende eventuelle visumregler.

Rejseforsikring:
Den offentlige sygesikring dækker ikke i Tyrkiet. Det er derfor yderst vigtigt at være dækket af en rejseforsikring, når du rejser på ferie til Tyrkiet. Med en rejseforsikring vil du få aktiv og professionel hjælp på stedet, hvis uheldet er ude. Du kan tegne rejseforsikring gennem Sunweb hos AXA forsikring.

Rejsevejledning:
Vi anbefaler dig at læse Udenrigsministeriets rejsevejledning til Tyrkiet på
https://um.dk/ 

Vaccination:
Der kræves ingen vaccinationer for at rejse til Tyrkiet. Vi anbefaler dog, at du spørger din egen læge til råds eller læser nærmere på
https://www.vaccination.dk/. 

Nødstilfælde:

Politiets alarmnummer i Tyrkiet er 155. For ambulancen skal du ringe 112, og nødnummeret til brandvæsenet er 110.

Betaling af udflugter mm.:
Betaling af udflugter og anden betaling til guiden foretages i euro eller med betalingskort.

Læs mere om Tyrkiet