1. FAQ – ofte stillede spørgsmål om skiferier | Sunweb
  2. Information
  3. Kan jeg tage på krydstogt, hvis jeg er handicappet?

Alle kategorier

Kan jeg tage på krydstogt, hvis jeg er handicappet?

Det er bestemt muligt at nyde et ophold på et krydstogt, hvis du er handicappet. Næsten alle krydstogtskibe har særlige kahytter egnet til handicappede passagerer, og mange af faciliteterne om bord er gjort let tilgængelige.


Husk, at der ofte kun er et begrænset antal kahytter til handicappede om bord. Det er anbefales derfor at bestille ferien i god tid. Under bookingprocessen kan du angive, at du ønsker at booke en kahyt til handicappede. Efter reservationen kontrolleres det, om der er en kahyt til rådighed, og du vil derefter blive informeret herom.


De fleste krydstogtsrederier kræver, at du udfylder en SRI-formular. Nedenfor finder du flere oplysninger for de forskellige krydstogtselskaber:

  • Holland America Line: Udfyld SRI-formularen umiddelbart efter reservationen eller mindst 45 dage før afrejse.
  • Royal Caribbean: Udfyld SRI-formularen umiddelbart efter reservationen eller mindst 30 dage før afrejse. Hvis du har brug for en tegnsprogstolk, skal du anmode om dette senest 60 dage før afrejse.
  • Norwegian Cruise Line: Udfyld SRI-formularen umiddelbart efter reservationen eller mindst 45 dage før afrejse. Hvis du har brug for en tegnsprogstolk, skal du anmode om dette senest 90 dage før afrejse.
  • Costa Cruises: Kontakt os eller Costa Cruises direkte efter reservationen. Du kan finde flere oplysninger om mulighederne for handicappede rejsende her.
  • Celebrity Cruises: Udfyld SRI-formularen umiddelbart efter reservationen eller mindst 30 dage før afrejse. Hvis du har brug for en tegnsprogstolk, skal du anmode om dette senest 60 dage før afrejse.
  • MSC: Udfyld SRI-formularen umiddelbart efter reservationen.


Fik du svar på dit spørgsmål? Ja, det besvarede mit spørgsmål / Nej, jeg fandt ikke svaret på mit spørgsmål
Tak for din hjælp.
Fandt  du ikke dit svar er du altid velkommen til at kontakte os på mail eller tlf. 70 22 04 65.

Ring til os

Ring til os på 70 22 04 65

Du kan se åbningstider her.

Email

Send en email til os og vi vil vende tilbage hurtigst muligt. Har du allerede et bookingnummer bedes du oplyse dette i mailen. 

I øjeblikket har vi en svartid på vores mails på 5 hverdage. 

Send email

Mit Sunweb

Hvis du har bestilt en ferie med Sunweb, har du en Mit Sunweb konto. Du kan se din faktura, betale for din ferie og downloade dine billetter.

Mit Sunweb

Ring til os

Ring til os på 70 22 04 65

Du kan se åbningstider her.

Email

Send en email til os og vi vil vende tilbage hurtigst muligt. Har du allerede et bookingnummer bedes du oplyse dette i mailen. 

I øjeblikket har vi en svartid på vores mails på 5 hverdage. 

Send email

Mit Sunweb
Hvis du har bestilt en ferie med Sunweb, har du en Mit Sunweb konto. Du kan se din faktura, betale for din ferie og downloade dine billetter.

Mit Sunweb