FAQ



Før afrejse

Rabatter

Alle priser på hjemmesiden er fratrukket eventuelle kampagne- og Early booking-rabatter. Hvis du indtaster, at du rejser med børn, så vil eventuelle børnerabatter også blive fratrukket. Dog vil rabatter på liftkortene først blive fratrukket i bookingtrin 3. 

Såfremt du ikke har modtaget en rabatkode, har Sunweb ikke nogle aktive rabatkoder ved bestilling af rejsen. En rabatkode gives f.eks. i forbindelse med messe, særlige kampagner m.m.

Bookingbekræftelse

Når din bestilling er bekræftet, får du også et bookingnummer. Senest 2 timer efter bestilling af rejsen modtager du en bestillingsbekræftelse på e-mail. Hvis du ikke modtager en bekræftelse på din rejsebestilling, så kan du tjekke, om den er havnet i ”uønsket post” i din e-mail indbakke. Hvis den ikke ligger der, bedes du ringe til os og oplyse det telefonnummer, rejsen blev oprettet i.

Navn og fødselsdato

Det er vigtigt, at det navn du oplyser på billetten, stemmer overens med det første fornavn og sidste efternavn, der står i dit pas.

Vi skal dog kun bruge dit for- og efternavn, mens øvrige fornavne og mellemnavne kan udelades. Det er også vigtigt, at vi har din korrekte fødselsdato, men vi behøver ikke de sidste 4 cifre i dit CPR-nummer.

Rejsende under 18 år

Børn og unge under 18 år, som rejser uden voksne rejseledsagere, skal ved køb af rejsen få en forælder til at indsende en fuldmagt, hvor i de giver tilladelse til rejsen. Fuldmagten skal sendes til info@sunweb.dk

Betaling

Depositum for rejsen skal betales senest 3 dage efter, at du har bestilt din rejse. Restbeløbet betales senest 6 uger før afrejse. Hvis du bestiller en rejse, hvor der er mindre end 6 uger til afrejse, skal hele beløbet betales med det samme. 
Betaling kan ske med kreditkort via ”Mit Sunweb” eller bankoverførsel til reg. 5078 konto. 1052696. Ved bankoverførsel tager det altid 2-3 dage hverdage, før vi kan se betalingen på din booking. 

Det er muligt at betale sin rejse i rater, så længe vi har modtaget depositum inden for 3 dage og restbeløbet senest 6 uger før afrejse. Delbetaling kan foretages via bankoverførsel, hvor bookingnummer skal påføres som reference. Se mere om betaling af din rejse i Sunwebs Værd at Vide.

Prisændringer

Priserne hos Sunweb justeres efter udbud og efterspørgsel, hvilket betyder, at jo flere rejser der bliver købt til en bestemt destination/flyafgang, jo mere sandsynligt er det, at priserne stiger. Dog kan det være tilfældet, at en bestemt destination eller flyafgang ikke får så mange bestillinger, og derfor vil priserne blive sænket, for at der kan blive solgt lidt ekstra. Oftest er det hotellerne som vælger at ændre i priserne, for at skubbe salget mere, og så giver vi selvfølgelig disse rabatter videre til eventuelle nye gæster, som vælger at bestille. Omvendt sætter vi rejserne op, hvis hotellerne vælger at fjerne en rabat, som normalt har været på rejsen.

Rejsedokumenter

Du modtager dine rejsedokumenter senest 1 uge før afrejse. Hvis der er under 1 uge til afrejse ved bestilling, vil du modtage dine rejsedokumenter lige så snart betalingen er foretaget. Disse vil blive sendt til dig per e-mail. Hvis du ønsker at få dine rejsedokumenter tilsendt med posten, vil du blive opkrævet et administrationsgebyr på 150,-. Det er ikke nødvendigt at klippe billetterne ud enkeltvis, rejsedokumenterne printes som de modtages på e-mail og medbringes i lufthavnen/ ombordstigning på bussen og til din destination.

Mit Sunweb

”Mit Sunweb” er din personlige rejseside hos Sunweb. Her kan du finde alle data vedr. din rejse. Du kan også foretage betaling gennem ”Mit Sunweb”. Man skal oprette en ny adgangskode til Mit Sunweb efter en ny bestilling. For at anmode om et kodeord kan man følge linket ” Første gang du benytter Min Sunweb?” inde på min.sunweb.dk

Rejse- og afbestillingsforsikring

Rejse- og afbestillingsforsikring kan tegnes i forbindelse med bestilling af rejsen – både når du bestiller online eller hos vores rejsekonsulenter. En afbestillingsforsikring skal tegnes senest 2 dage efter der indbetales depositum på rejsen, men en rejseforsikring kan tegnes frem til 1 uge før afrejse. Vi anbefaler altid vores skigæster at købe en forsikring, som også gælder til ”Ski og anden sport”, da du ellers ikke er beskyttet mod skader opstået i forbindelse med udøvelse af skisport. 

Du kan læse mere om forsikringer i Sunwebs Værd at Vide.

Bagage

Har du bestilt en skiferie med transport igennem Sunweb, er indtjekket bagage altid inkluderet i rejsens pris. Hvis du har bestilt flyrejse igennem Sunweb, vil du kunne se i dine rejsedokumenter, hvor mange kilo bagage du må medbringe. Du vil dog altid skulle betale ekstra for at tage dine ski eller snowboard med på flyet. Dette skal tilvælges og betales for direkte hos flyselskabet inden afrejse.

Hvis du har bestilt en rejse med bustransport, kan du gratis medbringe én taske eller kuffert i normal størrelse (op til 20 kg, dimensioner max. 80x70x30 cm), et par ski (med skistave og støvler) eller et snowboard (med støvler) samt én håndbagage (max. 2 kg). I en snowboardtaske må der ikke være mere end ét snowboard (dvs. heller ikke anden bagage så som snowboardstøvler, tøj osv.)

Booking på forespørgsel

Du kan opleve, at en booking er på forespørgsel (lyseblå priser i pristabellen). Dette vil sige, at værelsestypen som udgangspunkt er udsolgt. Når du har gennemført din booking på forespørgsel, kontakter vi vores samarbejdspartner og forespørger på ledighed. Du kontaktes af os i løbet af 5 hverdage, og hvis hotellet er tilgængeligt, så er bestillingen bindende på lige vilkår med en almindelig bestilling.

Ændringer og annulleringer

Ændringer og annullering skal ske skriftligt til Sunweb og kan kun foretages af den rejseansvarlige. Se mere om omkostninger i forbindelse med ændringer/annullering i Sunwebs Værd at Vide.

Særlige ønsker

Hvis du har specifikke ønsker til din reservation, kan dette angives i bookingtrin 4 eller ved at logge ind på Mit Sunweb efterfølgende og notere det. Bemærk, at Sunweb ikke kan garantere, at det kan lade sig gøre at efterkomme dit ønske, men vi sender det altid videre til hotellet.

Gavekort

For at bestille et gavekort kan du kontakte os på enten telefon eller e-mail med detaljer om både afsenderen og den heldige modtager. Herefter vil vi lave gavekortet, og når betalingen er modtaget vil vi sende gavekortet på e-mail.

Vores gavekort har en gyldighed på 3 år og kan ikke ombyttes til kontanter. Hvis du ønsker at bruge et gavekort som betaling for din rejse, skal dette bekræftes til os sammen med gavekortsnummeret og beløbet på e-mail. Hvis gavekortet er i form af en rabatkode, kan denne indløses i bookingtrin 3. 

Busrejsen

Har du bestilt transport med bus igennem Sunweb og SneXpressen, så vil du kunne vælge imellem 16 forskellige opsamlingssteder i Danmark. Alle SneXpressens busser seates på forhånd, så du sidder samlet med dem, du er booket sammen med. Sædenumre anvises af chaufføren ved ombordstigning. Opsamlingstidspunktet fremgår af dine rejsedokumenter, men det er vigtigt, at du møder op 15 minutter før angivet tidspunkt. Der er indlagt faste pausesteder på vejen, hvilket annonceres af chaufføren 10 minutter før. Det er desuden tilladt at medbringe egne drikkevarer samt mad ombord – dog ikke spiritus. Du kan læse mere om SneExpressens busser og deres regler på følgende link: https://snexpressen.dk/


På destinationen

Transfer

Har du bestilt fly til din rejse igennem Sunweb, så er transfer tur/retur inkluderet i prisen. Det vil stå forklaret i dine rejsedokumenter, hvor du skal henvende dig ved ankomst i lufthavnen på destinationen. Transferselskabet vil sende dig en besked dagen før hjemrejse med præcis afhentningstidspunkt fra din indkvartering.

Guideservice

På langt de fleste af Sunwebs destinationer er der en Sunweb repræsentant, som kan hjælpe dig og besvare eventuelle spørgsmål i løbet af dit ophold. På de fleste destinationer vil der enten være en dansk- eller engelsktalende guide. Guidernes kontaktinformation samt tider for hotelbesøg vil desuden fremgå af dine rejsedokumenter.
Hvis du oplever problemer på din rejse, skal du altid kontakte Sunwebs guider hurtigst muligt. De kan som regel hjælpe dig og løse problemet. Er der ingen guider på din destination, skal du kontakte hovedkontoret i Danmark, hvis du oplever problemer.

Ind- og udtjekning af indkvarteringen

Du vil kunne se på dine rejsedokumenter, hvornår du kan tjekke ind på din indkvartering. Som regel vil dette være om eftermiddagen mellem kl. 15-17. Udtjekningstidspunktet vil blive oplyst af indkvarteringen men vil typisk være om formiddagen mellem kl. 8-10.

Forplejning

Sunwebs hoteller tilbyder forskellige typer af forplejning. Du kan se information om forplejning under det enkelte hotel. 

Allergener og særlige diæter

Hvis du har allergi eller følger en særlig diæt, underretter vi gerne hotellet. Dog kan vi ikke garantere, at hotellet har mulighed for at tage hensyn til særlige diæter.

Liftkort

På dine rejsedokumenter vil du kunne se, hvor du skal afhente dit liftkort. På nogle destinationer vil guiden hente dem på forhånd og give dem til dig ved ankomst. På andre destinationer skal liftkortet afhentes direkte på liftkortkontoret, som typisk ligger tæt på hovedliften på destinationen. Medbring i så fald dine rejsedokumenter, når du afhenter liftkortene.
Ønsker du at udvide dit liftkort hjemmefra til at dække et større skiområde eller flere dage, da skal det gøres senest én uge før afrejse.

Ski-/Snowboardleje

Har du bestilt ski-/snowboardleje hjemmefra igennem Sunweb, vil dette skulle afhentes direkte hos skiudlejningen på destinationen ved fremvisning af dine rejsedokumenter. Adressen på den skiudlejning vi samarbejder med vil fremgå af dine rejsedokumenter.
Ønsker du at opgradere eller tilføje ski-/snowboardleje til din rejse, skal dette gøres senest én uge før afrejse. Afbestilling af allerede tilkøbt materiale vil medføre annulleringsgebyrer.

Reklamation

Hvis du har en reklamation i forbindelse med din rejse, skal du straks rette henvendelse til guiden på destinationen. Hvis der ikke er guide på din destination, kontakt da først receptionen på din indkvartering og derefter vores kontor i Danmark. 
Bliver problemet på trods af dette ikke løst, mens du er på destinationen, bedes du indsende din reklamation på e-mail til Sunweb på kundeservice@sunweb.dk senest 2 uger efter rejsens afslutning. Reklamationer, der ikke er blevet rapporteret på rejsemålet, vil ikke blive behandlet. Se mere om reklamationer i Sunwebs ”Værd at vide”

Glemte genstande 

Vi hjælper gerne med efterlysning af glemte sager. Hvis du har glemt noget, bedes du kontakte os straks efter hjemkomst. Til dækning af administrative omkostninger i forbindelse med efterlysningen opkræves et gebyr på 300,-. Dette skal betales, uanset om den glemte genstand tilvejebringes eller ej. Finder vores guider den glemte genstand, vil du blive opkrævet beløbet for porto. Alle glemte genstande sendes fra destinationen direkte til din hjemmeadresse på dit eget ansvar. Se mere om glemte sager i Sunwebs ”Værd at vide”