1. FAQ – ofte stillede spørgsmål om skiferier | Sunweb
  2. Special & medicinsk bagage
  3. Freebird - Kan jeg medbringe special/medicinsk bagage og kørestol?

Alle kategorier

Freebird - Kan jeg medbringe special/medicinsk bagage og kørestol?

Medbringelse af specialbagage (såsom en cykel eller dykkerudstyr), medicinsk bagage (såsom et søvnapnø apparat/CPAP) og/eller et hjælpemiddel (såsom en (el)kørestol eller elscooter) er altid på forespørgsel. Det vil sige, at flyselskabet og eventuelt transferselskabet skal godkende dette. 


Skal du flyve med Freebird, skal du anmode om at medbringe din specialbagage direkte ved Freebird. Medicinsk bagage og/eller hjælpemidler og assistance skal anmodes via vores specialbagage formular på Mit Sunweb. Du kan følge guiderne herunder.


Registrering af specialbagage via Freebird
Bemærk! Har du bestilt transfer, skal du også registrere din specialbagage via Mit Sunweb. Du kan følge guiden nederst på siden.

  1. Gå til "My booking" på flyselskabets hjemmeside
  2. Vælg fanen "Tour operator bookings"
  3. Udfyld følgende oplysninger i venstre side:
    * Surname: Den rejseansvarliges efternavn
    * Reference number: Dit Sunweb booking nr. med 000 foran i venstre side
    * Tour operator name: Sunweb
  4. Vælg "One way" (enkeltrejse) eller "Round trip" (returrejse) og følgende oplysninger i højre side:
    * From: Afrejselufthavn
    * To: Ankomstlufthavn
    * Departure date: Afrejse dato
    (* Return date: Hjemrejse dato)
    * Vælg antal rejsende i feltet med symbolet af et lille menneske
  5. Klik på "Confirm"
  6. Vælg dit/dine flyrejser og klik på "Continue"
  7. Udfyld passager oplysninger og klik på "Continue"
  8. Vælg den ønskede specialbagage, og klik på "Continue"
  9. Vælg eventuelt sæder og klik på "Continue"
  10. Betal din specialbagage og eventuel sædereservation direkte til Freebird


Registrering af medicinsk bagage og kørestol via Mit Sunweb

Skal du rejse med et af de flyselskaber, hvor der i tabellen står, at du skal registrere specialbagage på Mit Sunweb, kan du følge denne vejledning: 

  1. Log ind på Mit Sunweb
  2. Gå til fanen "Mine rejser" (findes øverst på siden) og vælg din rejse
  3. Klik på "Tilføj medicinsk bagage, specialbagage eller kæledyr her" (findes i den grå boks i højre side under overskriften "Tilvalg")

    1.  Specialbagage: Vælg den rejsende der medbringer specialbagage og typen af bagage
    2.  Vælg den rejsende der medbringer bagagen og "Medicinsk bagage" som type
    3.  (El)kørestol/elschooter: Vælg den rejsende der medbringer hjælpemiddel og "Medicinsk bagage" som type

  4. Udfyld yderligere felter med oplysninger om bagagen/hjælpemidlet
  5. Klik på den røde "Send"-knap
  6. Du vil modtage en e-mail med bekræftelse på indsendelse af formularen, og vi vil hurtigst muligt herefter kontakte dig og oplyse, om din specialbagage er godkendt og det eventuelle gebyr for at medbringe den


Transfer

Har du booket transfer til din rejse via Sunweb, er det vigtigt, at din special/medicinske bagage og/eller hjælpemiddel også bliver anmodet om ved transferselskabet. For at gøre det skal du udfylde vores formular på Mit Sunweb. Du kan følge guiden herunder.


Tilføjelse af specialvia Mit Sunweb

  1. Log ind på Mit Sunweb
  2. Gå til fanen "Mine rejser" (findes øverst på siden) og vælg din rejse
  3. Klik på "Tilføj medicinsk bagage, specialbagage eller kæledyr her" (findes i den grå boks i højre side under overskriften "Tilvalg")
  4.  
    1. Specialbagage: Vælg den rejsende der medbringer specialbagage og typen af bagage
    2. Medicinsk bagage: Vælg den rejsende der medbringer bagagen og "Medicinsk bagage" som type
    3. Hjælpemiddel: Vælg den rejsende der medbringer hjælpemiddel og "Medicinsk bagage" som type
  5. Udfyld yderligere felter med oplysninger om bagagen/hjælpemidlet
  6. Klik på den røde "Send"-knap
  7. Du vil modtage en e-mail med bekræftelse på indsendelse af formularen, og vi vil hurtigst muligt herefter kontakte dig og oplyse, om din specialbagage er godkendt og det eventuelle gebyr for at medbringe den

Fik du svar på dit spørgsmål? Ja, det besvarede mit spørgsmål / Nej, jeg fandt ikke svaret på mit spørgsmål
Tak for din hjælp.
Fandt  du ikke dit svar er du altid velkommen til at kontakte os på mail eller tlf. 70 22 04 65.