Betingelser for SGR coronavouchers

  1. Hjem
  2. corona voucher
  3. betingelser

Betingelser for SGR coronavouchers

Betingelser for SGR coronavouchers

Der er en række betingelser forbundet med din SGR coronavoucher, som du har fået udstedt fordi din rejse er blevet annulleret pga. de uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder forsaget af udbredelsen af coronavirus. Nedenfor har vi samlet betingelserne for denne særlige SGR coronavoucher.

Baggrundsinformation for SGR coronavoucheren

a) Sunweb er medlem af rejsegarantifonden i Holland kaldet Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR).
b) Din pakkerejse, som er dækket af SGR, blev annulleret grundet udbredelsen af coronavirus og du har derfor modtaget en voucher fra os. 
c) Denne voucher kaldes for en SGR coronavoucher og er dækket af SGR. Det betyder, at hvis vi går konkurs og du stadig har en ubrugt SGR coronavoucher, så vil beløbet blive refunderet af SGR. 
d) Skulle dette ske, skal du indsende SGR coronavoucheren samt bookingbekræftelse og betalingsbekræftelse til SGR.  
e) Du kan læse mere om SGR og udstedelsen af SGR coronavouchere på www.sgr.nl.
f) SGR dækker kun SGR coronavouchere, der er udstedt fra 16. marts 2020.
g) Erstatningskrav for andre rejser end dem, der er annulleret grundet udbredelsen af coronavirus, er ikke dækket af SGR.  

Voucherkode

Din SGR coronavoucher bliver sendt via e-mail til bookingansvarlige og vil have en unik voucherkode, som kan bruges til at betale for en erstatningsrejse. Den bookingansvarlige er den person, som bestilte den originale rejse, altså den rejse som blev annulleret pga. udbredelsen af coronavirus. Det er tilladt at den bookingansvarlige deler voucherkoden med sine medrejsende, så de kan benytte hele eller dele af beløbet til at bestille en ny rejse hos os. Den bookingansvarlige har til ansvar at beskytte voucherkoden mod uautoriseret brug. Hvis den bookingansvarlige oplever at koden bliver brugt af andre, skal vi have besked herom.
Voucheren er personlig og må ikke videregives til tredjepersoner med undtagelse af SGR jf. artikel 8 i SGR garantiordning. 

Ved at benytte voucherkoden til at betale for en rejse, accepterer du voucheren. Du kan dele din voucherkode med andre. Hvis disse personer benytter din voucherkode til at betale med, bliver beløbet fratrukket din saldo. Så snart vi bliver bekendt med at en anden benytter sig af din voucherkode, vil vi advisere dig, så du har mulighed for at afvise brugen af din voucherkode. Dette skal gøres indenfor 14 dage eller mindre hvis afrejsedatoen ligger tidligere. Ved ikke at besvare i retmæssig tid godkender du brugen af din voucherkode. Hvis din nye rejse, som er betalt med voucheren, bliver aflyst pga. coronavirus, er du berettiget til refusion. Denne refusion vil også blive i form af en voucher. 

Værdien er din coronavoucher

Værdien af voucheren er lig med det beløb, du allerede havde indbetalt for din rejse på aflysningstidspunktet. Hvis beløbet for en ny rejse er højere end værdien af voucheren, betaler du differencen. Hvis værdien af voucheren er lavere end beløbet for den nye rejse, forbliver restbeløbet på voucheren. 
Hvis du fuldt eller delvis indløser din SGR coronavoucher til at bestille og betale for en ny pakkerejse, frasiger du dig retten til at søge om refusion af det brugte beløb fra Sunweb Group. Hvis du ikke ønsker at gøre brug af vores voucherløsning til at købe en erstatningsrejse hos os, kan du søge om refusion. Dette gør du ved at sende os en mail på voucher@sunweb.dk med dit bookingnummer samt tilkendegivelse af, at du ønsker dit indbetalte beløb refunderet. Derefter vil vi tilbageføre beløbet til dig hurtigst muligt og senest 90 dage efter din planlagte afrejsedato. Bemærk venligst, at hvis du ikke ønsker at tage imod coronavoucheren, vil dine penge ikke være dækket af den hollandske rejsegarantifond SGR imod insolvens. 

Bestiller du en rejse til et højere beløb end det, du allerede har indbetalt, vil en eventuel difference ikke blive tilbagebetalt. 
Det vil sige, at hvis du har en aflyst en ferie med et indbetalt beløb på 10.000,-, så vil du få 20% ekstra - svarende til 12.000,- på din voucher. Hvis du så efterfølgende bestiller en ny rejse til 11.000,- så vil de sidste 1.000,- ikke kunne blive refunderet, da det kun er det indbetalte beløb, du kan få refunderet. De resterende 1.000,- vil fortsat kunne bruges til betaling af en ny rejse. 

Indløsning af coronavoucher

SGR coronavoucheren kan bruges som betaling for alle rejser som udbydes på en af Sunwebs hjemmesider herunder Sunweb rejser, Sunweb skiferier og Eliza Was Here. Bemærk venligst at voucheren ikke kan benyttes til at bestille udflugter eller andet på destinationen.
Det er de generelle betingelser som gælder for rejsebestillinger betalt med en SGR coronavoucher. Dette godkendes ved bestilling af en ny rejse, hvor du benytter voucheren som betalingsmiddel.
I tilfælde af at din nye rejse også bliver annulleret, enten af os eller af dig selv, og du er berettiget til refusion, vil Sunweb Group tilbagebetale beløbet i form af en voucher. Dette godkendes ved bestilling af en ny rejse, hvor du benytter voucheren som betalingsmiddel. 

Du kan indløse din voucher som betalingsmetode, når du bestiller en ny ferie. Det gøres enten i trin 4 i rejsebestillingen eller i betalingsmodulet i Mit Sunweb.
Har du bedt vores salgs- eller kundeservicepersonale om at indløse din voucher for dig, skal du se bort fra eventuelle betalingspåmindelser, du modtager i perioden frem til at voucheren er indløst.
Vi beder dig have tålmodighed, der kan godt gå lidt tid fra du har indløst din voucher, til du kan se det på din booking.

20 % bonus på din coronavoucher

Vi har tillagt en 20% merværdi på din SGR coronavoucher.
Denne 20% bonus gælder kun for gæster som har fået besked herom.
De 20% gælder kun for det beløb du har betalt for den aflyste pakkerejse. Det betyder, at hvis du kun har betalt depositum er det 20% af depositummet, og har du betalt rejsens fulde pris, vil det være 20% af den aflyste pakkerejse.
Bonussen på 20% er ikke dækket af den hollandske rejsegarantifond SGR. Det betyder, at i tilfælde af konkurs, vil du få tilbagebetalt originalværdien, altså det beløb du har indbetalt på din aflyste pakkerejse og ikke de ekstra 20%. 
Det er ikke muligt at søge om refusion af de ekstra 20%.
Det er Sunwebs generelle betingelser der gælder for den nye rejsebestilling.
Sunweb Group fastholder sig retten til at ændre i betingelserne for SGR coronavouchers.

Vedr. bestilling af en ny rejse

1. En ny rejse kan bestilles på Sunwebs website.
2. I forbindelse med bestillingen af rejsen skal du bruge voucheren som betaling i trin 4.
3. Hvis der er et restbeløb, som skal betales for rejsen, betales dette i overensstemmelse med vores rejsebetingelser.
4. Hvis voucherens fulde beløb ikke benyttes, kan restbeløbet bruges til betaling af den næste rejse.

Hvis det usandsynlige skulle ske at din nye rejse bliver aflyst, og du er berettiget til refusion fra Sunweb Group, vil du modtage en voucher svarende til beløbet af det indbetalte. Rejsen gennemføres i overensstemmelse med Sunwebs rejsebetingelser, hvilket du erklærer dig enig i, når du foretager en ny rejsebestilling.