Ofte stillede spørgsmål omkring din coronavoucher

Få svar her

  1. Hjem
  2. corona voucher

Få svar på dine spørgsmål her

Kan jeg få min voucher refunderet?

Ja, det kan du. Hvis du ønsker dine penge refunderet, kan du logge ind på Mit Sunweb og anmode om at få din voucher refunderet. Hav gerne dit IBAN og BIC nummer klar, da vi skal bruge disse oplysninger. Har du ikke dit IBAN og BIC nummer, så kan du finde det på din netbank eller ved at kontakte din bank.

Skal min voucher bruges ind udløbsdatoen

Værdien af din SGR Corona voucher udløber ikke før den benyttes som betalingsmiddel. Så den kan du i princippet gemme lige så lang tid du ønsker. Det eneste der står til at udløbe efter 12 måneder fra udstedelsesdatoen, er den konkursdækning der er på din voucher. Men så snart du har bestilt en ny rejse med din voucher, vil du atter være indbefatte af konkursdækning. Dette gælder også hvis du laver rettelser til en evt. ny rejse, dette jf. vores generelle betingelser omkring ændringer.

Får jeg de ekstra 20% udbetalt?

Ønsker du din voucher refunderet får du ikke de ekstra 20% refunderet. Du vil udelukkende kunne få dit oprindeligt indbetalte beløb tilbage.

Hvis jeg har benyttet noget af min voucher, men stadig har et beløb tilbage på den, kan jeg så få det udbetalt?

Ja, det kan du godt, såfremt de resterne beløb på din voucher ikke blot er en del af de 20% ekstra vi har lagt oveni. Bestiller du en rejse til et højere beløb end det, du allerede har indbetalt, vil en eventuel difference ikke blive tilbagebetalt. Det vil sige, at hvis du har en aflyst en ferie med et indbetalt beløb på 10.000,-, så vil du få 20% ekstra - svarende til 12.000,- på din voucher. Hvis du så efterfølgende bestiller en ny rejse til 11.000,- så vil de sidste 1.000,- ikke kunne blive refunderet, da det kun er det indbetalte beløb, du kan få refunderet. De resterende 1.000,- vil fortsat kunne bruges til betaling af en ny rejse.

Hvis jeg køber en ny rejse og den også bliver aflyst, får jeg så en voucher igen?

Nej, hvis du bestiller en ny rejse som vi er nødt til at aflyse, så vil du have mulighed for at ombooke rejsen eller få pengene udbetalt.

Kan jeg stadig få prisgaranti?

Ja, det kan du godt, såfremt du har modtaget en voucher i 2020, som du ikke har benyttet endnu. Vi anbefaler at du læser betingelserne for prisgaranti igennem: https://www.sunweb.dk/corona-voucher/corona-voucher-og-prisgaranti/betingelser

Kan jeg bruge min voucher til rejser i 2022?   

Ja, du kan sagtens benytte din voucher til en rejse i 2022.

Fordele ved en voucher

  • Du får prisgaranti
  • Du får 20% i bonus
  • Særlige tilbud / Secret Deals
  • Du har en ferie at se frem til
  • Du støtter os i en svær tid

Anmod om tilbagebetaling

Noget gik galt, prøv igen

Hvad er en SGR coronavoucher og hvordan indløser man den

Hvis du har modtaget en SGR coronavoucher for en aflyst rejse, kan du indløse den som betaling når du bestiller en ny rejse. Du skal bruge informationerne på den bookingansvarlige. Du bruger simpelthen din voucher som betalingsmetode i trin 4, efter at du har foretaget din rejsebestilling.

SGR coronavoucheren kan bruges til alle rejsebestillinger foretaget inden for 1 år efter udstedelse til en valgfri destination og afrejseperiode.