Forsikringer



Forsikringer

Forsikringer
En god rejse- og afbestillingsforsikring er måske det vigtigste for hele din ferie. Før og på din ferie kan der opstå hændelser, der uden en forsikring kan give ubehagelige økonomiske konsekvenser.

Forsikringsselskaber
Forsikringer tegnet før 1/11-2019 vil disse være tegnet hos Europæiske.

Forsikringer tegnet fra 1/11-2019 vil disse være tegnet hos IPA SA, en del af AXA group (efterfølgende omtalt som IPA).

Afbestillingsforsikring
Præmien er 6% af den samlede rejsesum. Forsikringen gælder fra datoen for udstedelse indtil afrejse fra Danmark.

Læs mere om afbestillingsforsikring hos Europæiske i vores informationsdokument eller i betingelserne.

Læs mere om afbestillingsforsikring hos IPA i vores informationsdokument eller i betingelserne.

Årsrejseforsikring
Med rejseforsikringen er du forsikret mod de mest almindelige risici. Desuden er det behageligt, at der på uforudsete øjeblikke, er nogen der hjælper dig. Med rejseforsikringen får du hurtig og præcis hjælp, når du har brug for det. 

Læs mere om rejsesforsikring hos Europæiske i vores informationsdokument eller i betingelserne.

Læs mere om rejseforsikring hos IPA i vores informationsdokument eller i betingelserne.

Alle vores forsikring er uden selvrisiko.


OBS: Tab og tyveri af kontanter og checks er ikke automatisk medforsikret.


VIGTIG INFORMATION
Hvis du er eller fylder 70 år bedes du rette henvendelse til Europæiske/IPA. 

Loven kræver, at der pr. 1. januar 2013 tillægges 1,1 % i skadeforsikringsafgift som går til Staten.

BEMÆRK: Tab og tyveri af kontanter og checks er ikke automatisk medforsikret.
Hvad gør man, hvis der opstår problemer på rejsen?
Du bør, bl.a. for tilladelse til at foretage ekstra omkostninger, i det mindste straks ringe til Europæiskes Alarm-Central i København (+45 70 10 90 30) eller IPA's alarmcentral (+45  89 88 80 40) . Se herunder:

ved ulykke, alvorlig sygdom eller hospitalsindlæggelse
nødtvunget tidligere hjemrejse
svigt i.f.m. privat transportmiddel
Hav altid din rejseforsikringpolice ved dig og noter i forvejen bynavn og det telefonnummer, hvor vi kan kontakte dig, når du ringer til Alarmcentralen.

Hvad gør man i tilfælde af sygdom eller ulykke?
Euro-Centre er knudepunkter i udlandet, som sikrer lægehjælp på stedet. Dette har bl.a. den fordel, at du bliver behandlet på stedet uden at skulle betale din regning kontant. Vis din rejseforsikringspolice og/eller betingelserne med Euro-Centrets logo til den behandlende læge. Hvis lægen ikke er bekendt med Euro-Centre (så skal du alligevel betale kontant), sørg altid for en specificeret faktura.

Hvordan kræver jeg skadeserstatning hos Europæiske?

Trin 1
For at kræve skadeserstatning kan du downloade et ansøgningsskema på Europæiske Rejseforsikrings hjemmeside: www.europaeiske.dk/Anmeld-skade/ formularen, sæt din underskrift og send den til Europæiske. Vil du annullere, kan du udfylde afbestillingsformularen på Sunwebs hjemmeside.

Trin 2
Tilføj originale kvitteringer, garantier, erklæringer og andre beviser. Jo mere komplet du beskriver og beviser skaden, desto hurtigere kan et erstatningskrav afvikles.

Hvordan kræver jeg skadeserstatning hos IPA?

Hver sag håndteres personligt hos IPA og du skal derfor kontakte dem telefonisk på +45 89 88 80 40.