En god rejse- og afbestillingsforsikring er måske det vigtigste for hele din ferie. Før og på din ferie kan der opstå hændelser, der uden en forsikring kan give ubehagelige økonomiske konsekvenser. Forsikring kan tegnes når du bestiller din ferie i trin 1. Bestile du ikke forsikring, da du bestilte din rejse, så fortvivl ej. Det kan du nemt gøre i Mit Sunweb, under 'Ændre booking'. Her vælger du efterfølgende hvilken type forsikring du ønsker i trin 2.
Forsikringer tegnet før 1/11-2019 vil disse være tegnet hos Europæiske.
Forsikringer tegnet fra 1/11-2019 vil disse være tegnet hos IPA SA, en del af AXA group (efterfølgende omtalt som IPA).Præmien er 6% af den samlede rejsesum. Forsikringen gælder fra datoen for udstedelse indtil afrejse fra Danmark. Afbestillingsforsikring kan senest tegnes 7 dage efter rejsen er bestilt og 2 dage efter indbetaling af depositum.
Læs mere om afbestillingsforsikring hos Europæiske i vores informationsdokument eller i betingelserne.
Læs mere om afbestillingsforsikring hos IPA i vores informationsdokument eller i betingelserne.
Med rejseforsikringen er du forsikret mod de mest almindelige risici. Desuden er det behageligt, at der på uforudsete øjeblikke, er nogen der hjælper dig. Med rejseforsikringen får du hurtig og præcis hjælp, når du har brug for det.
Læs mere om rejsesforsikring hos Europæiske i vores informationsdokument eller i betingelserne.
Læs mere om rejseforsikring hos IPA i vores informationsdokument eller i betingelserne.
Alle vores forsikring er uden selvrisiko.
Pr. 1. januar 2013 tillægges 1,1% i skadeforsikringsafgift, som går til den danske stat.
Hvis du er eller fylder 70 år bedes du rette henvendelse til Europæiske/IPA.
BEMÆRK: Tab og tyveri af kontanter og checks er ikke automatisk medforsikret.
Hvad gør jeg, hvis der opstår problemer på rejsen?
Ring til Europæiskes alarmcentral i København (+45 70 10 90 30) eller IPAs alarmcentral (+45 89 8880 40).
For at bruge din forsikring, skal du ringe til ovenstående nummer (hvilket nummer er afhængig af, om du har tegnet din forsikring før eller efter d. 1/11/2019).
Notér dine kontaktinformationer, så du har dem klar, når du ringer til forsikringens alarmcentral.
Du kan kontakte forsikringens alarmcentral ved følgende hændelser, for at få bevilget ekstra omkostninger og behandler:
- Ulykke, alvorlig sygdom eller hospitalsindlæggelse
- Nødtvungen tidligere hjemrejse
- Svigt i forbindelse med privat transportsmiddel
Hver sag håndteres personligt hos IPA og du skal derfor kontakte dem telefonisk på +45 89 88 80 40.