Ofte stillede spørgsmål til vores rejsekonsulenter

Føl dig tryg når du bestiller en rejse

  1. Hjem
  2. Corona oversigt

Få svar på dine spørgsmål her

Tør jeg booke min rejse nu?

Ingen ved hvordan fremtiden ser ud, men vi håber selvfølgelig at vi snart kan sende vores gæster afsted på en velfortjent ferie. Du kan trygt bestille en rejse med os. Vi sikre os at vi kun sender dig afsted såfremt sikkerheden er i top. Skulle vi være nødsaget til at aflyste din bestilte rejse på grund af corona, så vil du kunne ombooke din rejse eller få dine penge refunderet.

Hvad gør I for at sikre at jeg er tryg når jeg rejser?

Din sundhed og sikkerhed er altid vores topprioritet. Vi følger alle Udenrigsministeriets retningslinjer og holder øje med udviklingen på destinationen. Læs mere om tryghed og sikkerhed på din rejse her.

Kan jeg afbestille eller ændre min rejse gratis?

Vi tilbyder ikke gratis afbestilling, men vi tilbyder fleksibel ombooking, hvilket gør at du helt frem til 6 uger før afrejse kan ombooke dine rejse til en anden dato eller en anden destination, uden gebyr.

Kan jeg få mine penge tilbage hvis rejsen bliver annulleret?

Ja, hvis vi er nødt til annullere din rejse på grund af corona, så vil dine penge blive refunderet indenfor 14 hverdage.

Hvad hvis jeg bliver testet positiv for corona kort før afrejse – kan jeg så annullere min rejse og få mine penge tilbage?

Hvis du bliver testet positiv for corona, så ville det være din forsikring der skal dække dette, da du ikke kan rejse grundet sygdom. Hvis du er i tvivl om din forsikring dækker dette, anbefaler vi at du kontakter dem.

Skal jeg være vaccineret for at kunne rejse?

Der er på nuværende tidspunkt intet krav om at du skal være vaccineret for at kunne rejse. Det krav vi forstiller os der bliver stillet, er at du enten skal være vaccineret, have en negativ test der er mindre end 72 timer gammel, eller kunne fremvise en antistoftest.

Hvad hvis en af mine rejsedeltagere tester positiv for corona inden vi skal rejse, kan vi så fjerne personen uden omkostning?

Hvis en af rejsedeltagerne tester positiv for corona, er det gæstens forsikring der ville skulle dække dette. Er I i tvivl om jeres forsikring dækker dette, anbefaler vi at du kontakter dem.

Hvis jeg ikke er blevet vaccineret skal jeg så have en negativ test for at kunne rejse?

Hvis du ikke er vaccineret forventer vi at du skal kunne fremvise en negativ test der er mindre end 72 timer gammel, eller en antistoftest.

Hvis min rejsedestination kræver at man er vaccineret, og jeg ikke er blevet vaccineret, hvad sker der så?

Vi har svært ved at tro på at der kommer et krav om at man skal være vaccineret og en negativ test ikke ville være godt nok, men hvis der kommer et krav om at man skal være vaccineret for at rejse til din destination, så kan du enten ombooke rejsen til senere eller ombooke den til en anden destination. Dette gælder ikke såfremt du bestiller din rejse velvidende at der er et krav om at man er vaccineret.

Er et bevis på at man har antistoffer nok til at man må rejse?

Til de fleste destinationer burde dette være nok, men det kan være at du også skal kunne fremvise en negativ test.

Hvis min rejsedestination ændre adgangskravene for at rejse ind i landet, hvordan får jeg så besked om dette?

Vi holder dig løbene opdateret omkring din ferie og kontakter dig hvis adgangskravene skulle ændre sig eller der kommer yderligere restriktioner.

Hvad sker der hvis jeg får corona på destinationen? Betaler I så mit ophold hvis det bliver forlænget og en ny hjemrejsebillet?

Hvis du bliver testet positiv for corona på destinationen, så ville det være din forsikring der skal dække dette. Hvis du er i tvivl om din forsikring dækker dette, anbefaler vi at du kontakter dem.

Hvilken sikkerhed er der ombord på flyet i forhold til corona?

Der er specifikke retningslinjer i flyet som skal overholdes for at sikre alle bedst muligt. Der skal bæres  mundbind ombord på flyet og under boarding. Der må påregnes begrænset service på flyveturen, således at det ikke er muligt at købe drikkevarer eller mad ombord. 

Skal jeg bærer mundbind på destinationen?

På de fleste destinationer skal du bære mundbind alle offentlige steder.

Læs mere om dette her.

Skal børn bære mundbind på destinationen?

På nogle destinationer skal børn også bære mundbind.

Læs mere om dette her.

Hvad hvis jeg skal testes i lufthavnen og tester positiv der, hvad sker der så?

Hvis du bliver testet positiv for corona i lufthavnen, så ville det være din forsikring der skal dække dette. Hvis du er i tvivl om din forsikring dækker dette, anbefaler vi at du kontakter dem.

Hvad hvis man skal i karantæne på destinationen?

Hvis der er krav om at man skal gå i karantæne på destinationen, så sender vi ikke vores gæster afsted. I så fald vil din rejse blive annulleret og du vil få muligheden mellem at ombooke din rejse eller få dit indbetalte beløb refunderet.

Hvad hvis min rejsedestination går i lockdown mens jeg er på ferie?

Grundet udbruddet af COVID-19 er mange rejser blevet annulleret eller forkortet, og vi hjalp alle vores gæster hjem uden ekstra omkostninger. Det vil vi også gøre fremadrettet. Lige nu sender vi kun gæster til destinationer, hvor det er sikkert og trygt at holde ferie. Hvis det ændrer sig mens du er ude og rejse, vil vi sørge for at du kommer sikkert og trygt hjem igen.

 

Hvordan er vi og din rejse påvirket af corona

Få seneste information om coronavirus og hvilken indflydelse det har på din ferie

11. marts 2021

Ferier til grønne eller gule områder!

I øjeblikket gennemfører vi kun rejser til feriedestinationer, der overholder kriterierne vedr. covid-19-smitte. Vi følger altid Udenrigsministeriet rejsevejledninger og Statens Serums Institut for hvilke lande der kategorieseres som ”åbne”. For os er det vigtigste at alle aspekter af din ferie er sikre og i henhold til koronaforanstaltningerne. Derfor tilbyder vi kun destinationer, der træffer de rigtige foranstaltninger og sikrer, at du kan nyde en sikker og behagelig ferie. Vi overlader valget til dig, om du vil rejse eller ej. Vi tilbyder fleksibel og gratis ændring af din rejse frem til seks uger før afrejse. Hvis du har tilvalgt "Ændringsforsikring" da du bestilte din rejse, kan du ændre din ferie op til to uger før afrejse.

Ferier til orange eller røde områder!

Mange feriedestinationer er i øjeblikket kodet som orange. Hvis din feriedestination har en orange eller rød rejsevejledning senest to uger før afrejse, kontakter vi dig for at høre om du vil ændre rejsen, eller annullerer den. Du vil efterfølgende have mulighed for at få pengene retur for din annulleret rejse.

Ønsker du at ændre din ferie tidligere end to uger før afrejse, kan du gøre dette på Mit Sunweb under din booking og derefter vælge "Opdater din bestilling” eller ”Annuller rejse”.

Spørgsmål til din ferie?

Vi forstår naturligvis, at du har spørgsmål om din ferie, især om den fortsætter eller ej. Vi informerer dig altid i tide og giver dig besked mindst to uger før afrejse, hvis din ferie ikke kan gennemføres. Hvis du har sendt os en besked, kan vores svartid være længere, end du er vant til, grundet travlhed med Corona. Vi beder om din forståelse, og vil kontakte dig hurtigst muligt. Læs også de vores FAQ for charterejser eller skiferier for at finde svar på dine spørgsmål.

Hvilke tiltag og garantier tilbyder vi dig!

Få et overblik over de vigtigste tiltag og garantier vi tilbyde dig som gæst

Fleksibel og gratis ændring af rejse

Føler du dig ikke tryg ved at rejse afsted til dit valgte feriemål på de valgte tidspunkt kan du benytte dig af vores fleksibel og gratis ændring af rejse. På mit Sunweb kan selv ændre din ferie, så længe din rejsebestilling opfylder kravene til ombooking. Du kan kun ændre rejsen til ferier, der kan bestilles på hjemmesiden på det pågældende tidspunkt. Når du har ændret rejsen, vil de normale betalingsbetingelser være gældene, hvilket betyder, at det fylde beløb for de nye rejse senest skal betales to uger før den nye afrejsedato.

Prisgaranti

Er vi nødt til at annullere din rejse i forbindelse med Coronavirus, sørger vi selvfølgeligt for at du ikke mister dine penge. Med vores prisgaranti, som er gældende for vouchers der er udstedt før 1. januar 2021, kan du booke den samme ferie igen til den samme pris. Vi håber dette kan give dig tryghed ved brug af din voucher.

Hjemtransportgaranti

Vores gæsters sikkerhed er vores højeste prioritet. Bestiller du en ferie inklusive fly- eller bustransport hos os, er du automatisk dækket af vores hjemrejsegaranti. Ændre rejsevejledningen for dit feriemål sig fra positiv til negativ (kode orange) under dit ophold, sikre vi at du kommer sikert hjem.

Leder du efter en ferie?

Altid tryg og sikker på ferie

Snart kan vi rejse igen og du kan du bestille din ferie hos os i alle former og størrelser, fra luksus med All Inklusive til små hyggelige steder. Det gælder både for vores charterrejser og skiferier.