Corona oversigt

Føl dig tryg når du bestiller en rejse

  1. Hjem
  2. Corona oversigt

Hvordan er vi og din rejse påvirket af corona

Få seneste information om coronavirus og hvilken indflydelse det har på din ferie

Ferier til grønne eller gule områder!

I øjeblikket gennemfører vi kun rejser til feriedestinationer, der overholder kriterierne vedr. covid-19-smitte. Vi følger altid anbefalingerne fra Udenrigsministeriet rejsevejledninger samt coronasmitte.dk hvor lande der kategoriseres som "åbne" også anses som sikre. 

For os er det vigtigste, at alle aspekter af din ferie er sikre og i henhold til Corona. Derfor tilbyder vi kun destinationer, der følger de anbefalede Covid-19 vejledninger, samtidigt med at de kan sikrer dig et sikkert og behageligt ophold, så du kan nyde din ferie. Vi overlader valget til dig, om du vil rejse eller ej. Vi tilbyder fleksibel og gratis ændring af din rejse frem til seks uger før afrejse. Hvis du har tilkøbt Premium ændringsforsikringen da du bestilte din rejse, kan du ændre din ferie op til to uger før afrejse.

Ferier til orange eller røde områder!

Det er i dag kun meget få feriedestinationer, der i øjeblikket er angivet som orange eller rød. Alt kan dog ændre sig med tiden. Hvis din feriedestination bliver kategoriseret som orange eller rød, bliver du kontaktet af os senest to uger før afrejse for at høre, om du vil ændre eller annullere rejsen. Du vil efterfølgende have mulighed for at få refunderet din rejse.

Ønsker du at ændre din rejse inden, vi kontakter dig, vil du i op til to uger før afrejse, kunne gøre dette på Mit Sunweb under din booking og derefter vælge "Opdater din bestilling" eller "Annuller rejse".

Spørgsmål til din ferie?

Vi forstår naturligvis, at du i disse tider kan have spørgsmål til din rejse. Vi informerer dig altid i tide og giver dig besked mindst to uger før afrejse, hvis din ferie ikke kan gennemføres. Hvis du har sendt os en besked, kan vores svartid være længere, end du er vant til, grundet travlhed pga. Corona. Vi beder om din forståelse og tillid til, at vi kontakter dig hurtigst muligt. Læs også om vores FAQ for charterejser eller skiferier for at finde svar på dine spørgsmål.

Hvilke tiltag og garantier tilbyder vi dig!

Få et overblik over de vigtigste tiltag og garantier vi tilbyde dig som gæst

Fleksibel og gratis ændring af rejse

Føler du dig ikke tryg ved at rejse afsted til dit valgte feriemål på de valgte tidspunkt kan du benytte dig af vores fleksibel og gratis ændring af rejse. På mit Sunweb kan selv ændre din ferie, så længe din rejsebestilling opfylder kravene til ombooking. Du kan kun ændre rejsen til ferier, der kan bestilles på hjemmesiden på det pågældende tidspunkt. Når du har ændret rejsen, vil de normale betalingsbetingelser være gældene, hvilket betyder, at det fylde beløb for de nye rejse senest skal betales to uger før den nye afrejsedato.

Prisgaranti

Er vi nødt til at annullere din rejse i forbindelse med Coronavirus, sørger vi selvfølgeligt for at du ikke mister dine penge. Med vores prisgaranti, som er gældende for vouchers der er udstedt før 1. januar 2021, kan du booke den samme ferie igen til den samme pris. Vi håber dette kan give dig tryghed ved brug af din voucher.

Hjemtransportgaranti

Vores gæsters sikkerhed er vores højeste prioritet. Bestiller du en ferie inklusive fly- eller bustransport hos os, er du automatisk dækket af vores hjemrejsegaranti. Ændre rejsevejledningen for dit feriemål sig fra positiv til negativ (kode orange) under dit ophold, sikre vi at du kommer sikert hjem.

 

Leder du efter en ferie?

Altid tryg og sikker på ferie

Snart kan vi rejse igen og du kan du bestille din ferie hos os i alle former og størrelser, fra luksus med All Inklusive til små hyggelige steder. Det gælder både for vores charterrejser og skiferier.

Find en rejse til sydens sol i 2021

Find en skirejse her