Information om coronavirus

Indflydelse på charter- og skirejser

  1. Hjem
  2. Corona oversigt

Hvordan er vi og din rejse påvirket af corona

Få seneste information om coronavirus og hvilken indflydelse det har på din ferie

16. november 2020

Ferier til grønne eller gule områder!

I øjeblikket gennemfører vi kun rejser til feriedestinationer, der overholder kriterierne vedr. covid-19-smitte. Vi følger altid Udenrigsministeriet rejsevejledninger og Statens Serums Institut for hvilke lande der kategorieseres som ”åbne”. For os er det vigtigste at alle aspekter af din ferie er sikre og i henhold til koronaforanstaltningerne. Derfor tilbyder vi kun destinationer, der træffer de rigtige foranstaltninger og sikrer, at du kan nyde en sikker og behagelig ferie. Vi overlader valget til dig, om du vil rejse eller ej. Vi tilbyder fleksibel og gratis ændring af din rejse frem til seks uger før afrejse. Hvis du har tilvalgt "Ændringsforsikring" da du bestilte din rejse, kan du ændre din ferie op til to uger før afrejse.

 

Ferier til orange eller røde områder!

Mange feriedestinationer er i øjeblikket kodet som orange. Hvis din feriedestination har en orange eller rød rejsevejledning senest to uger før afrejse, kontakter vi dig for at høre om du vil ændre rejsen, eller annullerer den. Du vil efterfølgende have mulighed for at vælge om du ønsker pengene retur for din annulleret rejse, eller om du vil modetage en voucher med 20% merværdi. Læs mere om vores forskellige garantier nedenfor.

Ønsker at ændre din ferie tidligere end to uger før afrejse, kan du gøre dette på Mit Sunweb under din booking og derefter vælge "Opdater din bestilling” eller ”Annuller rejse”.

 

Spørgsmål til din ferie?

Vi forstår naturligvis, at du har spørgsmål om din ferie, især om den fortsætter eller ej. Vi informerer dig altid i tide og giver dig besked mindst to uger før afrejse, hvis din ferie ikke kan gennemføres. Hvis du har sendt os en besked, kan vores svartid være længere, end du er vant til, grundet travlhed med Corona. Vi beder om din forståelse, og vil kontakte dig hurtigst muligt. Læs også de vores FAQ for charterejser eller skiferier for at finde svar på dine spørgsmål.

Mattijs ten Brink, CEO, om coronasituationen

Hvilke tiltag og garantier tilbyder vidig!

Få et overblik over de vigtigste tiltag og garantier vi tilbyde dig som gæst

Fleksibel og gratis ændring af rejse

Føler du dig ikke tryg ved at rejse afsted til dit valgte feriemål på de valgte tidspunkt kan du benytte dig af vores fleksibel og gratis ændring af rejse. På mit Sunweb kan selv ændre din ferie, så længe din rejsebestilling opfylder kravene til ombooking. Du kan kun ændre rejsen til ferier, der kan bestilles på hjemmesiden på det pågældende tidspunkt. Når du har ændret rejsen, vil de normale betalingsbetingelser være gældene, hvilket betyder, at det fylde beløb for de nye rejse senest skal betales to uger før den nye afrejsedato.

 

Prisgaranti

Annullere vi din rejse grundet Coronavirussen, kan du gøre grug af vores prisgaranti, som giver dig mulighed for at genbestille den samme ferie igen næste år til den samme pris.

 

Hjemtransportgaranti

Vores gæsters sikkerhed er vores højeste prioritet. Bestiller du en ferie inklusive fly- eller bustransport hos os, er du automatisk dækket af vores hjemrejsegaranti. Ændre rejsevejledningen for dit feriemål sig fra positiv til negativ (kode orange) under dit ophold, sikre vi at du kommer sikert hjem.

Leder du efter en ferie?

Altid tryg og sikker på ferie

Snart kan vi rejse igen og du kan du bestille din ferie hos os i alle former og størrelser, fra luksus med All Inklusive til små hyggelige steder. Det gælder både for vores charterrejser og skiferier.