Ofte stillede spørsmål omkring din coronavoucher

Få svar her

  1. Hjem
  2. Sunweb voucher

Få svar på dine spørgsmål her

Kan jeg få min voucher refunderet?

Ja, det kan du. Ønsker du dine penge refunderet, kan du sende en mail til voucher@sunweb.dk med dit konto og registreringsnummer, samt dit bookingnummer. Så vil vores voucherafdeling behandle din refusion.

Skal min voucher bruges ind udløbsdatoen?

Værdien af din SGR Corona voucher udløber ikke før den benyttes som betalingsmiddel. Så den kan du i princippet gemme lige så lang tid du ønsker. Det eneste der står til at udløbe efter 12 måneder fra udstedelsesdatoen, er den konkursdækning der er på din voucher. Men så snart du har bestilt en ny rejse med din voucher, vil du atter være indbefatte af konkursdækning. Dette gælder også hvis du laver rettelser til en evt. ny rejse, dette jf. vores generelle betingelser omkring ændringer.

Får jeg de ekstra 20% udbetalt?
Ønsker du din voucher refunderet får du ikke de ekstra 20% refunderet. Du vil udelukkende kunne få dit oprindeligt indbetalte beløb tilbage.

 Hvis jeg har benyttet noget af min voucher, men stadig har et beløb tilbage på den, kan jeg så få det udbetalt?

Ja, det kan du godt, såfremt de resterne beløb på din voucher ikke blot er en del af de 20% ekstra vi har lagt oveni. Bestiller du en rejse til et højere beløb end det, du allerede har indbetalt, vil en eventuel difference ikke blive tilbagebetalt. Det vil sige, at hvis du har en aflyst en ferie med et indbetalt beløb på 10.000,-, så vil du få 20% ekstra - svarende til 12.000,- på din voucher. Hvis du så efterfølgende bestiller en ny rejse til 11.000,- så vil de sidste 1.000,- ikke kunne blive refunderet, da det kun er det indbetalte beløb, du kan få refunderet. De resterende 1.000,- vil fortsat kunne bruges til betaling af en ny rejse.

Hvis jeg køber en ny rejse og den også bliver aflyst, får jeg så en voucher igen?

Nej, hvis du bestiller en ny rejse som vi er nødt til at aflyse, så vil du have mulighed for at ombooke rejsen eller få pengene udbetalt.

Kan jeg stadig få prisgaranti?

Ja, det kan du godt, såfremt du har modtaget en voucher i 2020, som du ikke har benyttet endnu. Vi anbefaler at du læser betingelserne for prisgaranti igennem: https://www.sunweb.dk/corona-voucher/corona-voucher-og-prisgaranti/betingelser

Kan jeg bruge min voucher til rejser i 2022?   

Ja, du kan sagtens benytte din voucher til en rejse i 2022.

Fordele ved en voucher

  • Du har en ferie at se frem til
  • Du støtter os i en svær tid

Hvad er en Sunweb coronavoucher og hvordan indløser man den

Hvis du har modtaget en Sunweb coronavoucher fra os, kan du indløse den når du bestiller en ny rejse i trin 4. Sunweb coronavouchere udstedes typisk for mistede rejsedage, hvis vi har skulle hente dig hjem før din rejse oprindeligt skulle være sluttet eller lignende.

Sunweb coronavoucheren kan bruges som betaling for alle rejser som udbydes på en af Sunwebs hjemmesider herunder Sunweb rejser, Sunweb skiferier og Eliza Was Here.