Storkonflikt

Find svar på dine spørgsmål om, hvilken betydning storkonflikten har for din rejse.

Hvad er mine rettigheder?

Under varslede strejker og lockout gælder de almindelige regler for ændringer og afbestillinger, som du kan finde her.

Hvad sker der, hvis mit fly bliver forsinket i forbindelse med konflikten?

Der gælder forskellige regler, alt efter hvor meget din afgang er forsinket. Hvis dit fly er mere end 6 timer forsinket, kan du få, hvad der svarer til en ½ dag af rejsens pris refunderet. Hvis dit fly er mere end 10 timer kan du få hvad der svarer til 1 dag af rejsens pris refunderet. Disse takster starter forfra ved nyt døgn.

Hvis storkonflikten får konsekvenser for flytrafikken i et omfang, som gør, at din afgang bliver mere end 24 timer forsinket for en 7 dages rejse eller 48 timer forsinket for en 14 dages rejse, har du ret til at annullere rejsen og få det indbetalte beløb refunderet.

Dækker min forsikring, hvis jeg ikke kommer afsted?

Hvis du udebliver eller annullerer rejsen, fordi du ikke kan/vil/må tage på ferie under konflikten, er det på eget ansvar, og du er selv ansvarlig for at undersøge hos dit rejseforsikringsselskab, om din rejse er dækket af din rejseforsikring. Dette varierer fra forsikringsselskab til forsikringsselskab.

Er der forskel på, om jeg skal rejse 7-, 10-, eller 14 dage?

Nej, der er ikke forskel. Vores almindelige betingelser er gældende uanset rejselængde. Du kan læse vores betingelser her.

Er du på destinationen?

Hvis du allerede er på ferie og har spørgsmål, bedes du kontakte guiden.

Hvad hvis jeg ikke kan komme hjem igen?

Hvis flytrafikken påvirkes i et omfang, så du ikke kan flyve hjem, har vi som rejsebureau omsorgspligt, hvilket vil sige, at vi dækker udgifter til hotel og forplejning i den periode, du opholder dig på rejsemålet efter planlagt hjemrejsedag. Vi vil selvfølgelig gøre vores bedste for at hjælpe dig hjem hurtigst muligt efter din rejses afslutning. Jf. Pakkerejselovens bestemmelser ydes der ikke yderligere kompensation.

Bliver jeg kontaktet af Sunweb, hvis der er ændringer i min rejse?

Ja, såfremt der ændringer i din rejse, vil vi kontakte dig tæt på den planlagte afrejsedag. Da konflikten kan afblæses med kort varsel, afventer vi situationen frem til kort tid før afrejse.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål, som du ikke har fundet svar på her på siden, er du velkommen til at kontakte os via Facebook eller på telefonnummer 70 22 04 64. Bemærk, at der kan være øget ventetid grundet storkonflikten.

Presse

Journalister og pressefolk, som har brug for kommentarer, udtalelser eller fakta kan finde kontaktinformationer her.