1. FAQ – ofte stillede spørgsmål om skiferier | Sunweb
  2. Forsikringer og Coronavirus
  3. Er jeg forsikret / kan jeg blive forsikret hos Sunweb i forbindelse med corona relaterede situationer?

Alle kategorier

Er jeg forsikret / kan jeg blive forsikret hos Sunweb i forbindelse med corona relaterede situationer?

Har du bestilt din forsikring gennem Sunweb? Vores forsikringspolicer har en omfattende dækning for corona relaterede situationer.

Dækningen af vores AXA rejseforsikring
  • Du er under din rejse forsikret mod COVID-19-relaterede lægeudgifter ud over refusionen fra din sygeforsikring, men kun hvis der ikke var en negativ rejsevejledning ved afrejsen. Bemærk: Sygesikringen skal også dække i det land, hvor du er på ferie. Der er kun tale om en ekstra godtgørelse fra din rejseforsikring.
  • Hvis din ferie tager længere tid end det planlagte antal dage på grund af uforudsete og COVID-19-relaterede omstændigheder (uden for din kontrol), forbliver din rejseforsikring gyldig indtil det første mulige tidspunkt, hvor du kan vende hjem.
  • Eventuelle ekstra rejse- og opholdsudgifter, der opstår, fordi du er nødt til at blive længere tid på din destination på grund af COVID-19-virus, er kun dækket, hvis du eller din medforsikrede testes positiv for corona under din rejse. Dette gælder ikke, hvis der kun er en karantæneforpligtelse. Kontakt forsikringsselskabet, hvis du er alvorligt syg, og i andre tilfælde din rejseorganisation eller dit transportfirma.
  • Se forsikringsbetingelserne for forsikringerne her.

Dækningen af vores AXA afbestillingsforsikring
  • Der er ingen dækning, hvis du ikke kan rejse på grund af generelle statslige foranstaltninger i forbindelse med COVID-19-pandemien. Sunweb vil give dig mulighed for at afbestille eller ombooke din rejse.
  • Der er ingen dækning, hvis du aflyser din rejse uden gyldig grund, før Sunweb gør det på grund af COVID-19-pandemien.
  • Der er dækning, hvis en person (i rejsegruppen eller i den nærmeste familie) er syg eller død på grund af COVID-19-virussen og derfor ikke kan rejse. Dette gælder for kode gul, grøn og orange. En person, der er testet positiv for COVID-19, anses for at være syg, selv om vedkommende ikke har nogen umiddelbare klager.
  • Hvis du får afslag på dit visum til rejsen, er du forsikret, hvis det skyldes en personlig (COVID-19-relateret) årsag. Du er ikke forsikret, hvis dette skyldes en generel regel i forbindelse med COVID-19-pandemien.
  • Hvis du eller en medrejsende skal i karantæne før afrejse, uden at du selv er smittet med COVID-19-virus, er dette kun dækket under All-Risk-afbestillingsforsikringen og med en selvrisiko på 25 %.
  • Klik her for at se forsikringsbetingelserne for denne forsikring.

Se flere oplysninger om AXA-forsikringen her.





Fik du svar på dit spørgsmål? Ja, det besvarede mit spørgsmål / Nej, jeg fandt ikke svaret på mit spørgsmål
Tak for din hjælp.
Fandt  du ikke dit svar er du altid velkommen til at kontakte os på mail eller tlf. 70 22 04 65.

Ring til os

Åbningstider:

Mandag - fredag: 09:00-16:00

Lørdag: 10:00-15:00

Søndag: lukket

Telefon: 70 22 04 65

Under din ferie, vil der være døgnassistance tilgængelig.

Mit Sunweb

Hvis du har bestilt en ferie med Sunweb, har du en Mit Sunweb konto. Du kan se din faktura, betale for din ferie og downloade dine billetter.

Mit Sunweb

Facebook

Tilføj os på Facebook og deltage i konkurrencer og få de seneste nyheder fra os.

Gå til Facebook

Email

Send en email til os og vi vil vende tilbage hurtigst muligt. Venligst oplys dit booking nummer (hvis du har et).

Send email

Ring til os

Åbningstider:

Mandag - fredag: 09:00-16:00

Lørdag: 10:00-15:00

Søndag: lukket

Telefon: 70 22 04 65

Under din ferie, vil der være døgnassistance tilgængelig.

Mit Sunweb
Hvis du har bestilt en ferie med Sunweb, har du en Mit Sunweb konto. Du kan se din faktura, betale for din ferie og downloade dine billetter.

Mit Sunweb

Facebook
Tilføj os på Facebook og deltage i konkurrencer og få de seneste nyheder fra os.

Gå til Facebook

Email
Send en email til os og vi vil vende tilbage hurtigst muligt. Venligst oplys dit booking nummer (hvis du har et).

Send email