1. FAQ – ofte stillede spørgsmål om skiferier | Sunweb
  2. Forsikring med Sunweb
  3. Afbestillingsforsikring

Alle kategorier

Afbestillingsforsikring

Hvordan køber jeg en afbestillingsforsikring?

Hos os har du mulighed for at tilkøbe afbestillingsforsikring. Det kan gøres under booking trin 1 'Tilvalg' , når du bestiller din rejse, eller efterfølgende på Mit Sunweb. En afbestillingsforsikring skal tegnes senest 2 dage efter der indbetales depositum på rejsen. Præmien er 6% af den samlede rejsesum. Forsikringen gælder fra datoen for udstedelse indtil afrejse fra Danmark.

For yderligere information henviser vi til vores værd at vide.

Kan jeg annullere min rejse pga rejsebegrænsninger vedrørende Covid-19?

Der er ingen dækning, hvis rejser ikke er mulige på grund af offentlige forvaltningstiltag i forbindelse med COVID-19-pandemien. Sunweb annullerer derefter rejsen, og du modtager pengene tilbage

Hvornår kan jeg annullere på grund af COVID-19?

Hvis der ikke er nogen forhindrende rejsevejledning eller andre rejsebegrænsninger, er der dækning, hvis nogen (i rejsegruppen eller nær familie) er syge eller døde på grund af COVID-19-virus og du eller dine medrejsende derfor  er forhindret i at rejse. En person, der har testet positivt for COVID-19, betragtes som syg, selvom denne person ikke har nogen øjeblikkelige symptomer.

Kan jeg afbestille hvis jeg sættes i præventiv karantæne grundet at en kollega, ven, studiekammerat, kollegiebeboer har testet positiv?
Forsikringen dækker som udgangspunkt ikke afbestilling, hvis man sættes i præventiv karantæne. Eneste undtagelser er jævnfør spørgsmål 2.

Kan jeg afbestille, hvis jeg ikke længere er tryg ved situationen på rejsedestinationen?

Forsikringen dækker ikke afbestillinger grundet utryghed ved Covid-19 situationen. Såfremt rejsevedledninger ændres før afrejse følger afbestilling jævnfør spørgsmål 1.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg vil bruge min afbestillingsforsikring?

Det er vigtigt at kontakte AXA Assistance, så snart det bliver klart, at du skal afbestille din rejse. De opretter derefter en sag til dig og fortæller dig, hvilken dokumentation der er behov for for at vurdere dit krav. Bemærk at en sagsoprettelse foretages pr telefon og tager 15-20min at gennemføre.
Husk at opbevare følgende dokumentation et sikkert sted. I tilfælde af et krav har vi brug for disse:
  • Den originale reservationsbekræftelse for din rejse
  • Afbestillingsfakturaen for rejsen. (Du skal selv aflyse rejsen ved at kontakte rejseudbyderen)
  • Bevis for (eventuelle) tilbagebetalinger fra rejseleverandøren
  • Skriftligt bevis for årsagen til annulleringen (lægeerklæring, dødsattest, bevis for skader på ejendom osv.).
  • Dine internationale bankkontoopslyninger for udbetaling til dig: IBAN og SWIFT-nummer (Kan findes gennem netbank eller ved kontakt med din bank)

Er alle afbestillingsomkostninger dækket af forsikringen?


Forsikringen har ingen selvrisiko. Bemærk at der ikke udbetales erstatning for summer, som andre parter er ansvarlige for at tilbagebetale (herunder Sunweb) eller tilbagebetaling af tilkøbte forsikringer. Årsrejseforsikringen vil fortsat være gyldig selvom om Sunweb-rejsen afbestilles





Fik du svar på dit spørgsmål? Ja, det besvarede mit spørgsmål / Nej, jeg fandt ikke svaret på mit spørgsmål
Tak for din hjælp.
Fandt  du ikke dit svar er du altid velkommen til at kontakte os på mail eller tlf. 70 22 04 65.

Ring til os

Åbningstider:

Mandag til fredag: 10:00-16:00 

Lørdag og søndag: Lukket

Telefon: 70 22 04 65

Under din ferie, vil der være døgnassistance tilgængelig.

Mit Sunweb

Hvis du har bestilt en ferie med Sunweb, har du en Mit Sunweb konto. Du kan se din faktura, betale for din ferie og downloade dine billetter.

Mit Sunweb

Facebook

Tilføj os på Facebook og deltage i konkurrencer og få de seneste nyheder fra os.

Gå til Facebook

Email

Send en email til os og vi vil vende tilbage hurtigst muligt. Venligst oplys dit booking nummer (hvis du har et).

Send email

Ring til os

Åbningstider:

Mandag til fredag: 10:00-16:00 

Lørdag og søndag: Lukket

Telefon: 70 22 04 65

Under din ferie, vil der være døgnassistance tilgængelig.

Mit Sunweb
Hvis du har bestilt en ferie med Sunweb, har du en Mit Sunweb konto. Du kan se din faktura, betale for din ferie og downloade dine billetter.

Mit Sunweb

Facebook
Tilføj os på Facebook og deltage i konkurrencer og få de seneste nyheder fra os.

Gå til Facebook

Email
Send en email til os og vi vil vende tilbage hurtigst muligt. Venligst oplys dit booking nummer (hvis du har et).

Send email