1. FAQ – ofte stillede spørgsmål om skiferier | Sunweb
  2. Forsikring med Sunweb
  3. Rejseforsikring

Alle kategorier

Rejseforsikring

Hvordan tegner jeg en rejseforsikring?

Rejseforsikring kan tegnes i forbindelse med bestilling af rejsen – både når du bestiller online eller hos vores rejsekonsulenter. En rejseforsikring kan tegnes frem til 1 uge før afrejse.
Med rejseforsikringen er du forsikret mod de mest almindelige risici. Desuden er det behageligt, at der på uforudsete øjeblikke, er nogen der hjælper dig. Med rejseforsikringen får du hurtig og præcis hjælp, når du har brug for det.

Vi anbefaler altid vores skigæster at købe en forsikring, som også gælder til ”Ski og anden sport”, da du ellers ikke er beskyttet mod skader opstået i forbindelse med udøvelse af skisport. 

For yderligere information henviser vi til vores værd at vide.

Er jeg forsikret, når jeg står på ski uden for pisten?

Ja, hvis du tegner en rejseforsikring hos os, er du forsikret, når du står på ski uden for pisterne. OBS. Når pisten er lukket, og/eller når der er lavinefare kode 3 eller højere, er du ikke forsikret.

Bemærk: Skiløb uden for pisterne er ikke altid dækket af andre forsikringsselskaber. Tjek din forsikringspolice.


Er jeg dækket af COVID-19-relaterede lægeudgifter under min rejse?

Du er forsikret under rejsen for COVID-19-relaterede medicinske omkostninger ud over refusionen af ​​din sundhedsforsikring (blå sygesikringskort / EHIC), men kun hvis der ikke var nogen negativ rejsevejledning ved afrejsen.

Hvad sker der med min rejseforsikring, hvis jeg ikke kan vende tilbage på den planlagte hjemrejsedato grundet at jeg har testet positiv for Covid-19?

Hvis din ferie varer længere end det planlagte antal dage på grund af COVID-19 sygdom eller andre Covid-19 forhold (uden for din kontrol), forbliver din rejseforsikring gyldig indtil det første mulige øjeblik, du kan vende hjem.

Er der yderligere rejse- og opholdsudgifter dækket, hvis jeg bliver længere på grund af COVID-19?

Eventuelle yderligere rejse- og indkvarteringsomkostninger, fordi du bliver længere på din rejsedestination som følge af COVID-19-virussen, er kun forsikret, hvis du eller din medforsikrede tester postiv for Covid-19 under rejsen. Dette gælder ikke, hvis der kun er en karantæneforpligtelse uden diagnose. Kontakt forsikringsselskabet, hvis du er alvorligt syg og i andre tilfælde hos din rejsearrangør eller transportvirksomhed.

Hvad gør jeg såfremt mit ud- eller hjemrejse fly aflyses/forsinkes grundet Covid-19 tiltag?

Flyselskabet/Rejseselskabet er først og fremmest ansvarlige for dækning af en ny rejse, så du bør altid være i kontakt med disse. Forsikringen dækker et fastsat beløb som kompensation for forsinkelser over en vis varighed (Forsinket ankomst).

Jeg bliver udsat for tyveri i udlandet, hvad gør jeg?

Du skal i første omgang kontakte det lokale politi på destinationen hurtigst muligt og anmelde alle de personlige ejendele, du er blevet frastjålet. Såfremt tyveriet sker nær afgangstidpunktet for hjemrejsen, kan politianmeldelsen foretages i hjemlandet, såfremt det tidsmæssigt ikke er muligt på destinationen. Forsikringen kan ikke behandle sager om tyveri, hvis dette ikke anmeldes indenfor rimelig tid til politiet.

Er jeg forsikret for medicinske omkostninger i udlandet?

Forsikringen dækker følgende:
  • Medicinsk nødvendig lægehjælp
  • Medicinsk nødvendig tandpleje til dine naturlige tænder
  • Ekstra rejseomkostninger, du pådrager dig under din rejse til og fra den institution, der yder plejen.
Denne dækning gælder ud over dækningen af ​​sundhedsforsikringsselskabet eller enhver anden rejseforsikring.

I tilfælde af at du har brug for lægehjælp under din rejse, skal du i alle tilfælde kontakte nødhjælpen.

Min bagage blev beskadiget under min rejse, hvad skal jeg gøre?

Såfremt at genstanden er beskadiget under transport med en leverandør, skal du i første omgang kontakte dem for godtgørelse af skaden. Efterfølgende kan du kontakte IPA for at oprette et forsikringskrav. Forsikringen vil kræve bevis for reparationsomkostningerne eller at det bekræftes af professionel reperatør, at genstanden ikke længere kan repareres.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har brug for hjælp under min rejse?

Hvis du har brug for nogen form for hjælp under din rejse, kan du kontakte AXA-hjælpelinjen 24 timer i døgnet. Det er vigtigt at gøre dette, da omkostninger, der ikke er godkendt af AXA, kan udelukkes fra dækningen.
Fik du svar på dit spørgsmål? Ja, det besvarede mit spørgsmål / Nej, jeg fandt ikke svaret på mit spørgsmål
Tak for din hjælp.
Fandt  du ikke dit svar er du altid velkommen til at kontakte os på mail eller tlf. 70 22 04 65.

Ring til os

Åbningstider:

Mandag til fredag: 10:00-16:00 

Lørdag og søndag: Lukket

Telefon: 70 22 04 65

Under din ferie, vil der være døgnassistance tilgængelig.

Mit Sunweb

Hvis du har bestilt en ferie med Sunweb, har du en Mit Sunweb konto. Du kan se din faktura, betale for din ferie og downloade dine billetter.

Mit Sunweb

Facebook

Tilføj os på Facebook og deltage i konkurrencer og få de seneste nyheder fra os.

Gå til Facebook

Email

Send en email til os og vi vil vende tilbage hurtigst muligt. Venligst oplys dit booking nummer (hvis du har et).

Send email

Ring til os

Åbningstider:

Mandag til fredag: 10:00-16:00 

Lørdag og søndag: Lukket

Telefon: 70 22 04 65

Under din ferie, vil der være døgnassistance tilgængelig.

Mit Sunweb
Hvis du har bestilt en ferie med Sunweb, har du en Mit Sunweb konto. Du kan se din faktura, betale for din ferie og downloade dine billetter.

Mit Sunweb

Facebook
Tilføj os på Facebook og deltage i konkurrencer og få de seneste nyheder fra os.

Gå til Facebook

Email
Send en email til os og vi vil vende tilbage hurtigst muligt. Venligst oplys dit booking nummer (hvis du har et).

Send email