Hvad sker der, hvis jeg ikke når skibet?

Ændret den 26 Sep 2023

Der er to tidspunkter, hvor du muligvis kan gå glip af skibet. I starten af krydstogtet eller i løbet af krydstogtet. Herunder kan du se, hvad der sker samt hvad du skal gøre i disse tilfælde.


I starten af krydstogtet

Gik du glip af krydstogtet, fordi dit fly var forsinket? Så bedes du kontakte os. Vi hjælper dig med at komme til den næste havn og arrangerer muligvis en overnatning.

Hvem der er ansvarlig for omkostningerne afhænger af, hvem der har arrangeret flyrejsen. Hvis du har bestilt flyrejsen hos Sunweb, vil Sunweb stå for omkostningerne. Hvis du selv har bestilt flyrejsen, hjælper vi dig naturligvis, men du er selv ansvarlig for omkostningerne.

Hvis det ikke er flyet, der er årsagen, men en anden årsag til din forsinkede ankomst, skal du selv betale for transport til den næste havn og hotelophold.


Under krydstogtet

Under krydstogtet vil du opleve forskellige destinationer. Dette kan gøres på to måder. Du kan selv udforske byen, eller du kan bestille en udflugt gennem krydstogtselskabet.


Udforskning af byen på egen hånd

Hvis du selv udforsker destinationen, er du selv ansvarlig for at komme tilbage til skibet til tiden. Det er vigtigt at være opmærksom på to ting her. Du har et tidspunkt, hvor skibet afgår, og du har et tidspunkt, hvor du skal være tilbage på skibet. Der er altid en tid imellem, fordi skibet skal have tid til at gøre sig klar til afgang. Når du går fra borde, er der ofte skilte, der fortæller dig præcis, hvornår du skal være tilbage på skibet. Hvis du ikke kan finde et skilt, kan du spørge personalet ved udgangen. De ved det altid.


TIP: Sæt en alarm på din telefon, og sørg for at tage dine rejsedokumenter med dig.


Hvis I som par eller familie kun kommer for sent, fordi I f.eks. har glemt tiden, vil skibet gøre sig klar til at sejle. Hvis du ankommer før afgangstidspunktet, er der en lille chance for, at du kan få lov til at komme om bord. Dette afhænger dog helt af kaptajnens vurdering af om, hvorvidt det stadig er sikkert for dig at gå om bord.


Hvis du kommer for sent, vil der altid være en fra krydstogtet, der vil hjælpe dig. Du kan naturligvis også kontakte os på det tidspunkt. Vi hjælper dig med at komme til den næste havn og sørger for, at du kan overnatte. Fly- og hoteludgifter er i dette tilfælde på egen regning.


På udflugt med krydstogtselskabet

Når du tager på en udflugt med krydstogtselskabet, er det selskabet, der er ansvarlig for, at du ankommer til krydstogtet til tiden.


Bemærk venligst, at du under din udflugt kan få mulighed for at gå frit rundt eller deltage i en aktivitet. Hvis det er tilfældet, vil der blive aftalt et tidspunkt og sted for et møde. Du er ansvarlig for at møde op på det aftalte sted på det aftalte tidspunkt.


Hvis du er på det aftalte sted til tiden, men der er problemer med transporten, vil skibet vente. I det værste tilfælde, som sjældent sker, nemlig at der er en stor forsinkelse, kan skibet beslutte at tage af sted alligevel.

Når det sker, sørger krydstogtselskabet for, at du bliver bragt til den næste havn, og at du får en overnatning. Ofte vil de også tilbyde en "kredit om bord" (penge, som du kan bruge om bord på skibet) for ulejligheden. Udgifterne til transport og overnatning afholdes fuldt ud af krydstogtselskabet.



Var denne artikel nyttig?

Fantastisk!

Tak for din feedback

Beklager, at vi ikke var nyttige

Tak for din feedback

Fortæl os, hvordan vi kan forbedre denne artikel!

Vælg mindst én af grundene
Captcha-bekræftelse er påkrævet.

Feedback sendt

Vi sætter pris på din indsats og vil forsøge at rette artiklen

Spørgsmål om det samme emne

Relaterede spørgsmål

Har du fundet svaret?

Skriv til os på WhatsApp eller ring til os!

Send os en besked på WhatsApp til telefonnummer +4589883389. Du kan også ringe til os på det samme nummer men bemærk, at der kan være længere ventetid.


Åbningstider:

Mandag - fredag: 09:00-17:00

Lørdag: 10:00-15:00

Søndag: lukket


Se vores åbningstider

Sociale medier

Stil dit spørgsmål i en besked på vores sociale kanaler, så svarer vi indenfor vores åbningstider:


Mandag - fredag: 09:00-17:00

Lørdag: 10:00-15:00

Søndag: lukket


Se vores åbningstider

Send os en mail

Du kan hjælpe os ved at sende din e-mailadresse via vores kontaktform. Der kan være nogle få dages behandlingstid, afhængig af arbejdsbyrden.