1. FAQ – ofte stillede spørgsmål om din rejse | Sunweb
  2. Information om Coronavirus
  3. Hvordan påvirker Coronavirus min rejse?

Alle kategorier

Hvordan påvirker Coronavirus min rejse?



Kære alle,

Som du formentlig er bekendt med, så har Udenrigsministeriet netop meldt ud at de fortsat fraråder rejser til hele verden til og med d. 31. august, med undtagelse af Norge, Tyskland og Island.
Disse retningslinjer betyder at en utrolig stor mængde af vores gæster, vil blive berørt af dette og som følge heraf vil/har få(et) deres rejse annulleret. Vi er rigtig kede af denne udmelding og at vi ikke har mulighed for at sende vores gæster afsted på deres velfortjente ferie.

Hvis du har en rejse i den berørte periode, vil vi kontakte dig hurtigst muligt, men grundet situationens ekstreme omfang må der forventes en hvis ventetid. Derfor beder vi om at du ikke kontakter os, men afventer at vi kontakter dig.


Vi håber på forståelse og takker på forhånd for tålmodigheden.


Sunweb Group følger udviklingen af Coronavirus på både vores destinationer og på vores kontorer i Danmark og i udlandet. Vi holder os hele tiden opdateret med situationen og er i konstant kontakt med lokale- og internationale myndigheder. Vi følger Udenrigsministeriets vejledninger tæt og vil informere vores gæster, hvis der opstår ændringer på vores destinationer. Vi anbefaler alle vores gæster at holde sig orienteret og opdateret om deres rejsemål. For mere information henviser vi til Udenrigsministeriet, WHO og Sundhedsstyrelsen.

** Udenrigsministeriet har meddelt, at alle ikke-nødvendige rejser til hele verden frarådes frem til og med 31. maj 2020. Det er desværre derfor ikke muligt at gennemføre vores rejser som planlagt frem til og med denne dato. **

Har du bestilt en rejse med afrejse inden d. 31/5?
Vi kontakter alle rejsende, der har bestilt en rejse med afrejse inden d. 31/5, for at finde en løsning på deres rejseplaner. Vi kontakter alle i rækkefølge, og du behøver derfor ikke kontakte os, hvis du er berørt. Vi kommer til at have meget travlt og vi håber på din forståelse.

Annullerede og afbestilte rejser i perioden frem til 31. maj 2020
Vi er kede af at vi endnu ikke har kunne gennemføre din tilbagebetaling, samt den ventetid som du oplever. Situationen ift. den igangværende pandemi, samt regeringens fuldstændige udrejseforbud fra 13/3-31/5, har givet os, og resten af rejsebranchen, hidtil usete udfordringer. Grunden til at vi endnu ikke har kunne tilbagebetale dit beløb er at vi fortsat afventer en endelig afklaring på den generelle situation. Dette er på anbefaling af Pakkerejse-Ankenævnet og RID (Rejsearrangører i Danmark). Vi forsikre dig om, at du ikke kommer til at miste de penge, der allerede er betalt ind på din rejse. Vi er i tæt kontakt med brancheorganisationer og myndighederne omkring , hvordan vi kommer til at tilbagebetale din aflyste rejse. Vi har stort forståelse for at den uvished og usikkerhed som dette skaber for dig, men beder om din forståelse og tålmodighed i denne helt ekstraordinære situation. Vi vender tilbage til dig når der er nyt i sagen.

Har du bestilt en rejse med afrejse efter d. 31/5?
På nuværende tidspunkt vil rejser med afrejse efter d. 31/5 blive gennemført som planlagt. Vi følger udviklingen tæt og hvis Udenrigsministeriet fortsat fraråder alle ikke-nødvendige rejser, vil vi kontakte dig med henblik på at finde en løsning.

Skal du betale dit restbeløb, hvis du har en rejse efter d. 31. maj?
Vi antager i øjeblikket, at din ferie kan fortsætte som planlagt, men da vi endnu ikke kender situationens omfang, så kan vi ikke med sikkerhed vide hvad den kommende tid bringer. På grund af dette har vi valgt at rykke din restbetaling til helt op til 2 uger før afrejse, i stedet for de normale 6 uger. Hvis betalingen ikke foretages til tiden (2 uger før afrejse), vil din rejse blive annulleret og du vil miste det indbetalte beløb. Skulle dine ferie blive berørt af Corona, kontakter vi dig med videre information.  

Skal du først rejse til sommer?
Vi tager situationen og udviklingen af Coronavirus meget alvorligt og har fuld forståelse for, at vores gæster har mange spørgsmål til situationen. Har du bestilt en rejse med afrejse til sommer vil disse som udgangspunkt blive gennemført som planlagt.

Ønsker du ikke at rejse, gælder vores normale ændrings- og afbestillingsregler. Du finder dem her: Betingelser

Vi har fuld forståelse for, at du har en masse spørgsmål til situationen. Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål over mail, men vi gør opmærksom på, at der kan forekomme længere svartid end normalt.

Du kan læse mere om Corona/Covid-19, og hvordan du skal forholde dig i udlandet på https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/coronavirus/

Få svar på dine spørgsmål om Coronavirus og din rejse med os her: https://www.sunweb.dk/rejser/faq-om-coronavirus
Eller få det fulde overblik her: https://www.sunweb.dk/corona-oversigt 

Fik du svar på dit spørgsmål? Det svarede mit spørgsmål / Jeg fandt ikke mit svar?
Tak for din hjælp.
Fandt  du ikke dit svar er du altid velkommen til at kontakte os på mail eller tlf. 70 22 04 64

Send os en mail

Den nemmeste måde at komme i kontakt med os er ved at sende os en mail.

Send mail

Telefon

Ring til os på 70 22 04 64

Du kan se åbningstider her.

Facebook

For tips og inspiration besøg vores facebookside.

Se side

Betingelser

Du kan læse betingelser og 'værd at vide' for din rejse her.

Læs betingelser

Send os en mail

Den nemmeste måde at komme i kontakt med os er ved at sende os en mail.

Send mail

Telefon

Ring til os på 70 22 04 64

Du kan se åbningstider her.

Facebook

For tips og inspiration besøg vores facebookside.

Se side

Betingelser

Du kan læse betingelser og 'værd at vide' for din rejse her.

Læs betingelser