1. FAQ – Ofte stillede spørgsmål om din rejse | Sunweb
  2. Billeje
  3. Bestilling, ændringer & annullering

Alle kategorier

Bestilling, ændringer & annullering

Du har ofte mulighed for at tilkøbe billeje, når din booker en rejse med Sunweb. Vores biludlejningspartner er Sunny Cars.
På denne side kan du læse mere om bestilling af billeje, hvilke ændringer, du har mulighed for at foretage efter bestilling samt annullering af billeje. 

Hvad er betingelserne for at leje bil igennem Sunweb?
Her kan du se et udpluk af de vigtigste, generelle vilkår for billeje. 

** BEMÆRK! **
Det er meget vigtigt, at du læser alle betingelserne igennem, når du bestiller billeje. Du kan finde mere information og alle betingelser for billeje her
.

  • Chaufføren skal have haft gyldigt kørekort i minimum et år
  • Chaufføren skal medbringe kreditkort med pinkode til betaling af depositum (læs mere under "Pris & Betaling")
  • Chaufførens alder skal være indenfor rammerne for minimum- og maksimums alderen for den pågældende destination (læs mere om betingelserne for alder i Sunny Cars betingelser)
Hvordan bestiller jeg billeje igennem Sunweb?
Du kan enten tilføje forespørgsel på billeje i forbindelse med eller efter bestilling af din rejse.

** BEMÆRK! **
Når du bestiller billeje, er reservationen på forespørgsel. Det vil sige, at billejen og prisen først er endeligt bekræftet, når du har modtaget bekræftelse fra os. I nogle tilfælde vil vi først kunne be- eller afkræfte billeje dagen før afrejse. Kan vi ikke tilbyde den ønskede biltype, vil vi naturligvis forsøge at finde et alternativt tilbud til dig. Prisen du får oplyst ved reservationen er midlertidig og kan ændre sig. Du vil få den endelige pris oplyst ved bekræftelse af billeje. Stiger prisen mellem reservation og bekræftelse, vil du få mulighed for at annullere din billeje
.

  1. Tilføj billeje, når du booker din rejse
    Når du booker din rejse på vores hjemmeside, vil du i booking trin 1 "Tilvalg" under overskriften "Billeje" se de forskellige biltyper, der tilbydes på din destination. 
    Når du har valgt den ønskede biltype, vil du blive bedt om at indtaste oplysninger på chaufføren. Du kan også her vælge eventuelt ekstraudstyr som GPS eller barnesæde.

  2. Tilføj billeje til din rejse efter booking
    Hvis du efter bestilling af din rejse, ønsker at tilføje billeje, kan du følge disse trin:
    2a. Log ind på Mit Sunweb med din mailadresse og kodeord.
    2b. Klik på "Mine Rejser" øverst på siden og vælg den rejse, du vil bestille billeje til.
    2c. Klik på "Book Yderligere Tilvalg" i højre side. Du bliver nu ledt til en side, hvor du kan vælge diverse tilvalg.
    2d. Klik på "Biludlejning" og vælg den bil, du ønsker.

Kan jeg leje bil på destination?
Når du lejer en bil igennem Sunweb, vil lejen gælde for hele din rejse. Ofte vil du på destinationen kunne leje en bil ved et lokalt udlejningsbureau, og i mange tilfælde kan guiderne hjælpe med at forslag til dette, men Sunweb har ikke lokale udlejningspartnere på destinationerne, som du kan leje bil ved i enkelte dage. Vi kan derfor kun garantere billeje, når du har booket hjemmefra, til hele rejsen, og har modtaget bekræftelse og betalt.


Kan jeg foretage ændringer i og tilkøbe ekstraudstyr til min billeje efter bestilling?
Når du har booket din billeje, har du mulighed for at ændre en række ting. For at foretage en af nedenstående ændringer, skal du kontakte vores kundeservice.

  1. Chauffør
    Selvom der altid er en ekstra chauffør inkluderet ved booking af billeje, er det vigtigt, at den rigtige person er noteret som første chauffør på bookingen. Første chaufføren er ansvarlig for betaling af depositum samt afhentning og aflevering af bilen.
  2. Ekstraudstyr
    Du har ofte mulighed for at tilføje GPS og/eller barnesæde til din billeje. Har du ikke tilføjet dette i forbindelse med bestilling, kan du kontakte os med ønske om at tilvælge ekstraudstyr. Vi vil så kontakte Sunny Cars og efterfølgende give dig besked, om tilvalget er muligt og til hvilken pris.
  3. Ankomst/afrejse lufthavn
    Hvis du ønsker at ændre din rejse og i stedet flyve til eller fra en anden lufthavn, end billejen er bestilt til/fra, skal vi foretage en ny reservations forespørgsel. Selvom din billeje har været bekræftet fra en lufthavn, kan vi altså ikke garantere, at det er muligt ved ændring af lufthavn.
  4. Ombooking af hele rejsen
    Vælger du at ombooke hele din rejse, skal vi ligeledes lave en ny forespørgsel på billeje reservationen. Ved ombooking på Mit Sunweb, vil du få mulighed for selv at lave reservations forespørgslen under bestilling af den nye rejse (se "Hvordan bestiller jeg billeje igennem Sunweb?" længere oppe på denne side).
Hvornår får jeg tilsendt billejedokumenterne?
Når du har bestilt og betalt din rejse, vil du modtage dine rejsedokumenter mellem 7 og 10 dage før afrejse. Du vil samtidig modtage en voucher til din billeje på Mit Sunweb, hvori du har alle informationer. Husk at læse denne voucher godt igennem og kontroller, at alle oplysninger er korrekte. Opdager du en fejl, skal du straks kontakte os telefonisk.












Fik du svar på dit spørgsmål? Det svarede mit spørgsmål / Jeg fandt ikke mit svar?
Tak for din hjælp.
Fandt  du ikke dit svar er du altid velkommen til at kontakte os på mail eller tlf. 70 22 04 64

Telefon

Ring til os på 70 22 04 64

Du kan se åbningstider her.

I øjeblikket er vores kontor lukket. Se vores åbningstider for mere information.

Send os en mail

Der er 2 hverdages ventetid på vores mail

Send mail

Betingelser

Du kan læse betingelser og 'værd at vide' for din rejse her.

Læs betingelser

Telefon

Ring til os på 70 22 04 64

Du kan se åbningstider her.

I øjeblikket er vores kontor lukket. Se vores åbningstider for mere information.
Send os en mail
Der er 2 hverdages ventetid på vores mail

Send mail

Betingelser

Du kan læse betingelser og 'værd at vide' for din rejse her.

Læs betingelser