**Opdateret d. 24. august 2021**
Sunweb Group følger udviklingen af Covid-19 på både vores destinationer og på vores kontorer i Danmark og i udlandet. Vi holder os hele tiden opdateret med situationen og er i konstant kontakt med lokale- og internationale myndigheder. Vi følger Udenrigsministeriets vejledninger tæt og vil informere vores gæster, hvis der opstår ændringer på vores destinationer. Vi anbefaler alle vores gæster at holde sig orienteret og opdateret om deres rejsemål. For mere information henviser vi til Udenrigsministeriet, WHO og Sundhedsstyrelsen. Pga. Covid-19frarådes alle ikke-nødvendige rejser til nogle af vores feriedestinationer uden for Europa. I vores destinationsoversigt kan du se hvad der gælder for dit rejsemål.
Alle vores destinationer i Europa kan nu besøget uden høj risiko for smitte. Sikkerhed og hygiejne er vores topprioritet, og vi har arbejdet hårdt for at flyselskaber, hoteller og rejsemål lever op til corona reguleringerne, så du blot skal koncentrere dig om at holde ferie. Hvis din rejse pludseligt bliver berørt af nye udrejserestriktioner, så vil du blive kontaktet direkte.
Jeg skal rejse i år, hvadsker der med min ferie?
Opdateringerne fra Udenrigsministeriet skerpå ugentlig basis, det kan derfor væresvært for os at se længere indi fremtiden end dette. Er din rejse berørt af de nye rejsevejledninger vil du blivekontaktet. Hvisikke, forventer vi på nuværendetidspunkt, at din ferie afvikles som planlagt. Vi følger naturligvis situationennøje og retter os efter myndighedernes anvisninger. Du kan følge med i hvilke destinationer der er åbne, her.
Jeg vil gerne bestille ferie til senerepå året eller næste år, kan jeg det?
Ja, det kan du sagtens. For alle pakkerejser har vi gratis ændring af rejse frem til 6 uger før afrejse. Du kan læse mere om gratis ændring af rejse samt betingelserne herfor, her.
Jeg vil gerne læse mere om Covid-19 i forhold til min rejse?
Læs mere om anbefalingerne på din destination her via Udenrigsministeriet, her.
Læs mere om Sundhedsstyrelsens anbefalinger om Covid-19, her.
Kan jeg få pengene retur i stedet for en coronavoucher?
Vi ønsker at gøre din booking med Sunweb til den bedst mulige oplevelse. Grundet Covid-19 er mange rejser blevet annulleret eller forkortet. Lige nu sender vi kun gæster til destinationer, hvor det er sikkert og trygt at holde ferie. Er dette pludseligt ikke muligt, tilbyder vi at refundere dine penge.
Ved aflyst rejse så bedes du anmode om at få dine penge tilbage ved at sende os en mail på info@sunweb.dk med bookingnummer, kontonummer og registreringsnummer.
Refundering af coronavoucher kan enten foretages via Mit Sunweb eller via følgende link.
Vi bestræber os på at refundere alle anmodninger indenfor 14 dage