FAQ om Coronavirus

Hold dig opdateret her på siden, hvis du skal afsted på ferie

  1. Hjem
  2. Rejser
  3. FAQ om Coronavirus

Få svar på dine spørgsmål om Coronavirus og din rejse

Hold dig opdateret her på siden, hvis du skal afsted på ferie eller overvejer at bestille en rejse

Udenrigsministeriet har meddelt, at man indtil videre fraråder alle ikke-nødvendige rejser til hele verden. Derfor er alle rejser frem til og med d. 13-04-2020 aflyst.

Jeg har bestilt en ferie med planlagt afrejse inden d. 13-04-2020, hvad sker der med min ferie?

Som følge af Udenrigsministeriets anvisninger om at undlade alle ikke-nødvendige rejser frem til d. 13-04-2020, er din rejse desværre aflyst (rejser til Tyrkiet er aflyst frem til d. 18-04-2020). Du vil blive kontaktet direkte af vores rejsekonsulenter med henblik på at finde en alternativ rejse på et senere tidspunkt.

Jeg har afrejse efter d. 13-04-2020, hvad sker der med min ferie?

Hvis du har bestilt ferie med afrejse efter d. 13-04-2020 (efter d. 18-04-2020 til Tyrkiet), forventer vi på nuværende tidspunkt, at din ferie afvikles som planlagt. Vi følger naturligvis situationen nøje og retter os efter myndighedernes anvisninger.

Jeg vil gerne bestille ferie til senere på året, kan jeg det?

Ja, det kan du. Hvis du bestiller din ferie i perioden mellem d. 05-03-2020 til d. 30-04-2020 kan du gratis ændre din rejse frem til 21 dage før afrejse.

Betingelser for gratis ændring af din rejse:

  • Gratis ændring af din rejse gælder for bestillinger af pakkerejser (fly og hotel) foretaget fra d. 05-03-2020 til d. 30-04-2020. Der kan ændres til en rejse med afrejsedato 30 dage før eller 30 dage efter din oprindelige afrejsedato.
  • Gratis ændring af din rejse gælder ikke til flybilletter eller til rejser mellem 01-11 og 31-03. Derudover gælder den gratis ændring ikke for følgende destinationer: Cypern, Marokko, Malta, Alicante, Gran Canaria, Tenerife med afrejse fra Københavns lufthavn.
  • Du kan kun benytte dig af den gratis ændring én gang. Ændrings-garantien gælder ikke for den nye rejse. 
  • Gratis ændring af din rejse gælder for valg af ny destination eller ny indkvartering på samme destination.
  • Ændring af rejsen gælder for alle rejsende i den originale rejsebestilling. Det er derfor ikke muligt kun at ændre rejsen for halvdelen af personerne på den originale rejsebestilling.
  • Prisen for den nye rejse bliver fastsat på dagen for ændringen. Hvis den nye rejse har en lavere pris end den oprindelige rejse, tilbagebetales differencen ikke.
  • Det er kun den rejseansvarlige, der kan ændre rejsen gratis. Rejsen ændres ved at kontakte os på info@sunweb.dk, hvor du skal angive dit bookingnummer, den indkvartering du ønsker at bo på i stedet for, samt afrejsedato. Det er vigtigt, at du skriver, at du vil gøre brug af den gratis ændring af din rejse.

Jeg vil gerne læse mere om Coronavirus i forhold til min rejse?

Du kan læse mere på om anbefalingerne på din destination her:https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/
Du kan læse Sundhedsstyrelsens anbefalinger om Coronavirus her:https://www.sst.dk/da/Viden/Smitsomme-sygdomme/Smitsomme-sygdomme-A-AA/Coronavirus/Spoergsmaal-og-svar